بجنورد-رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: بجنوردی ها بیشترین آمار غائبان سرشماری عمومی نفوس ومسکن را در این استان به خود اختصاص داده اند.

بجنوردی ها بیشترین غائبان سرشماری در خراسان شمالی هستند

حسن نادری در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: شمار غائبان سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مرکز استان هفت درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: راز و جرگلان به عنوان شهرستان بدون غائب در سرشماری این دوره است و میزان خانوارهای غائب در سایر شهرستان های استان کمتر از یک درصد گزارش شده است.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا کنون سرشماری ۲۴۸ هزار و ۱۷ خانوار در استان به ثبت رسیده است و بر این اساس ۹۰ درصد از خانوارهای استان به نسبت جمعیت پیش بینی شده، سرشماری شده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها، شمار خانوارهای خراسان شمالی ۲۹۱ هزار و ۹۷۱ خانوار برآورد شده بود که در این شرشماری مهاجرت ها و عدم تحقق نرخ رشدی که برای جمعیت برآورد شده بود، سبب شد تا به این رقم دست پیدا نکنیم.

نادری افزود: تا کنون هفت هزار و ۵۱۸ خانوار استان در سرشماری غائب بودند که یک هزار و ۲۳۱ خانوار به صورت اینترنتی در سرشماری مشارکت کرده و کد دریافت کرده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی از غائبان سرشماری درخواست کرد تا در زمان تمدید شده با ماموران سرشماری همکاری داشته باشند تا اطلاعات درست و مناسبی در این طرح ارائه دهند تا  برای برنامه ریزی در سطح کلان مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است مراجعه ماموران سرشماری به درب خانه ها تا یکم آذرماه ادامه دارد و اکنون ماموران تا ۱۰ شب در حال جمع آوری اطلاعات و انجام سرشماری هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.