ایلام-وزیر کشور در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران بیان کرد: موضوع اربعین نباید دولتی شود زیرا اربعین جزو رویدادهای حماسی، ملی، مذهبی و دینی ما است و تمام انرژی ما بر ظرفیت مردم متکی است.

موضوع اربعین نباید دولتی شود/مردم ایلام سربلند بیرون آمدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در نشست ستاد اربعین در مهران گفت: هیچ شخصی نباید ادعا کند که اربعین و خدمت به زائران کار دولت است بلکه کار مردم و نظام است و حق نداریم امتیاز، ضعف و قوت و قدرت اربعین را بین مسئولان توزیع کنیم.

وی گفت: موضوع اربعین نباید به گونه ای تجلی پیدا کند که به یک موضوع اختلافی تبدیل شود زیرا هر شخصی متناسب با مامویت و وظایف خود به زائران خدمت کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از حدود ۲ میلیون زائر خروجی تاکنون تعداد ۸۵۰ هزار زائر اربعین از طریق مرزهای سه گانه مهران در استان ایلام و شلمچه و چذابه در استان خوزستان وارد کشور شده اند افزود:اگر با همین نسبت ورود زائران را داشته باشیم با کمبود امکانات و تدارکات مواجه نخواهیم شد.

وزیر کشور به بازدید هوایی از نحوه خدمات رسانی به زائران در استان ایلام و شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: تمام کوچه و خیابان ها در مسیر تردد زائران مملو از جمعیت بود و مردم با نهایت احترام و گشاده رویی در خدمت زائران هستند و اگر توصیه هایی می شود تنها با هدف مدیریت خدمات رسانی است.

وی تاکید کرد:طی یکسال گذشته ستاد اربعین فعال بوده و نتیجه همه برنامه ریزی های پنهان و آشکار این بود که امسال با افتخار اعلام کردیم که امادگی برای پذیرایی از ۲ میلیون زائر را داریم.

وزیر کشور همچنین گفت: در نتیجه رایزنی های انجام شده امسال دولت عراق براحتی برای زائران حتی برای اتباع خارجی که سال قبل معضل ما بودند، روادید صادر کردند.

رحمانی فضلی یادآور شد: آنها تلاش کردند برای ما امنیت برقرار کنند و دوستان ما در داخل عراق نیز لحظه به لحظه پیگیری کردند تا امکان سرویس دهی به ۲ میلیون زائر آن هم در یک کشور دیگر فراهم شود لذا نباید این کار عظیم با چند اشکال که طبیعی نیز هست، نادیده گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به میهمان نوازی مردم ایلام در پذیرایی از زائران بیان کرد: مردم این استان در این آزمون سربلند بیرون آمدند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.