نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این هفته بررسی ۱۲ لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی را در دستور کار دارند.

۱۲ لایحه موافقت‌نامه اقتصادی در دستور کار مجلس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دوم و سوم آذرماه جلسه علنی خواهند داشت. در جلسات علنی این هفته ۱۲ لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و کشورهای دیگر در دستور کار اعلام شده است.

لایحه موافقتنامه دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مجارستان برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی و لایحه موافقتنامه  دولت های ایران و اسلواکی به منظور اجتناب اخذ مالیات مضاعف در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نمایندگان در این هفته همچنین لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لیتوانی را بررسی خواهند کرد.

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت های ایران و روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی دستور کار دیگر نمایندگان در هفته جاری خواهد بود.

وکلای مردم در خانه ملت، این هفته همچنین لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را بررسی و تعیین و تکلیف خواهند کرد.

از دیگر لوایح مربوط به موافقتنامه های اقتصادی که سه شنبه یا چهارشنبه در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت، می توان به لایحه موافقتنامه همکارهای اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی، لایحه موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین ایران و جمهوری کره و لایحه موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

همچنین در یکی از جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی سؤال ملی جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب و سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر از علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار خواهد گرفت و وزیر اقتصاد برای پاسخگویی به سؤالات در صحن بهارستان حضور می یابد.

این هفته همچنین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع طرح تحول سلامت و نیز گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رد تقاضای تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی و سیاست های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت های مختلف قرائت خواهد شد و نمایندگان تکلیف این دو تقاضا را معلوم خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.