سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس یا ایجاد محدودیت در رفت و آمد راه حل مشکل آلودگی هوای تهران نیست، نسبت به سفرهای خارجی رئیس سازمان محیط زیست در شرایط اضطراری هوای پایتخت انتقاد کرد.

انتقاد از سفرهای خارجی ابتکار در شرایط اضطراری هوای پایتخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس؛سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به آلودگی هوای تهران و سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در این شرایط به مراکش، اظهار داشت: آلودگی هوای تهران موضوع بسیار حساس و مهمی است چرا که با جان مردم مرتبط است.

وی افزود: باید برای حل مشکل آلودگی هوای تهران تدبیر عاجل و اساسی صورت گیرد و تمهیداتی با فوریت در دستور کار دولت قرار گیرد تا حداقل کمترین خسارات به مردم وارد شود.

نماینده ورامین در مجلس همچنین گفت: امروز که در یازدهمین روز از آلودگی هوای تهران قرار داریم، متأسفانه خانم ابتکار همچنان در سفر مراکش حضور دارند، ظاهراً‌ منتظر هستند آلودگی هوای تهران برطرف شود و سپس به تهران بازگردند، البته شاید هوای آلوده برای او خوب نیست، به هر حال حق دارند شرایط هوای تهران واقعاً مناسب نیست.

وی یادآور شد: دولت روشی را برای حل مشکل آلودگی هوای تهران یاد گرفته که همواره در این شرایط از همان روش استفاده می‌کند، البته منظورم فقط این دولت نیست، همه دولت‌ها در این مسائل مسئول هستند، روش دولت‌ها همواره این بوده که در شرایط آلودگی هوای تهران فوراً مدارس را تعطیل می‌کنند، یا محدودیت در رفت و آمد برای مردم ایجاد می‌کنند، به محض اینکه درجه آلودگی هوای تهران افزایش می‌یابد، مدارس، کلاس‌های درس و کارخانجات تعطیل می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این موارد راه حل رفع آلودگی هوای تهران نیست، بلکه باید راه‌حل‌های اساسی و بلندمدت برای حل این مشکل دنبال شود، باید فکر اساسی اندیشیده شود، زمانی گفتند بنزین باعث آلودگی هوای تهران می‌شود، کلی سر و صدا کردند که مجوز واردات بنزین یورو بگیرند که در نهایت هم این کار انجام شد و این بنزین در تهران توزیع شد، اما باز هم آلودگی هوای تهران تغییری نکرد.

وی ادامه داد: انتظار از دولت این است که برای حل مشکل آلودگی هوای تهران به طور جدی اقدامات اساسی صورت گیرد تا موانع آلودگی به شکل اساسی برطرف شوند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از کلان‌شهرهای کشورهای اروپایی داریم که حتی کارخانجات آنها داخل شهرها قرار دارند اما تعطیل نمی‌شوند، خانم ابتکار که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، قطعاً با این موارد آشنایی دارند، فلذا نباید دنبال محدود کردن، ممنوع کردن، متوقف کردن و تعطیل کردن در کشور باشیم بلکه باید به دنبال راه‌حل‌های اساسی‌تری بگردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.