تبریز- نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان‌شرقی، از عدم تخصیص اعتبار سال ۹۵ احیای دریاپه ارومیه خبر داد و گفت: اگر تا پایان سال اعتبارات تخصیص نیابد عملیات اجرایی متوقف می‌شود.

 عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه متوقف می‌شود

به  گزارش قدس آنلاین، خلیل ساعی گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز در سال ۹۵ از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه درخواست شده بود که با بررسی در هیئت دولت ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که متاسفانه تا به امروز این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از ارگان‌های دخیل در احیای دریاچه ارومیه از محل اعتبار سال گذشته که تا تیرماه ۹۵ تعریف شده بود، برای احیای دریاچه ارومیه هزینه می‌کنند ولی در صورتی که اعتبار سال ۹۵ تخصیص نیابد عملیات احیا متوقف می‌شود.

وی یادآور شد: زحمات زیادی کشیده شده و باید برای ادامه فعالیت‌ها هزینه کنیم، در غیر این صورت دریاچه به وضعیت سابق برمی‌گردد.

ساعی با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: همگان می‌دانند اگر دولت در بحث دریاچه ارومیه ورود پیدا نمی کرد دریاچه خشک می‌شد، از لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه تا مدیریت منابع در حومه این دریاچه، همه منجر به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری، ارتفاع آب دریاچه ارومیه،  ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر، نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: در صورت ادامه عملیات اجرایی وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.