مشهد- همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، مشهدالرضا(ع) یکپارچه سیاه پوش شد و هیات های عزاداری همراه با زائران و و عاشقان حسینی با حضور در صحن رضوی در سوگ سالار و سرور شهیدان نوای عاشقی و دلداگی سر دادند.

مشهد الرضا(ع) غرق در سوگ و ماتم شد

به گزارش قدس آنلاین هیات های مذهبی از بامداد امروز رهسپار حرم مطهر شده ودر این مراسم پر شور که از شب گذشته در سراسر مشهد مقدس با نوای دلدادگی طنین انداز شده است عاشقان آن حضرت  با حضور در حرم قدسی و با ذکر مصائب و مناقب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط مداحان همراه شده و اشک ماتم ریختند.

شب گذشته نیز عزاداران حسینی با اجتماع در صحن جامع رضوی حرم مطهر با همراهی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

اجتماع عظیم سوگواران حسینی امروز تا نماز ظهر و عصر در حرم ادامه خواهد داشت و همزمان با اربعین حسینی همچنین در هشت نقطه شهر مشهد مراسم «اربعین با شهدا» و محفل عزاداران حسینی همراه با مرثیه سرایی و نوحه خوانی در جوار مزار شهدا برگزار می شو.د.

همچنین به مناسبت اربعین حسینی هنرمندان مشهدی اقدام به برپایی نمایشگاههای مختلف از آثار خوشنویسی و نقاشی مرتبط با موضوع اربعین و اجرای نمایش در نگارخانه های مختلف سطح شهر نموده و صحنه هایی از هنر عاشورایی را به نمایش گذاشتند.

برپایی یک هزارحلقه معرفت

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه های ویژه مذهبی در این رابطه گفت: رواق امام خمینی(ره) محور برپایی ویژه برنامه های اربعین حسینی است.

حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به حضور خیل زائران و دلدادگان حسینی برای حضور در این مراسم اظهار کرد: برگزاری ۱۰۰۰ سلسله جلسات حلقه های معرفت در حرم و پایگاه های استقبال از زائرین پیاده، برگزاری روزانه جلسات پرسمان رضوی در ۱۲ مسجد حاشیه شهر مشهد، برگزاری ۶ برنامه با عنوان «یاران خراسانی» ویژه دانش‌آموزان و برپایی سه پایگاه فرهنگی کبوترانه، هاشمی نژاد و باغ رضوان از جمله ویژه برنامه های تذارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: در این ایام همچنین قریب به یک میلیون محصول فرهنگی شامل پرچم، محصول فرهنگی و سایر محصولات اعم از نرم افزار،‌ سی دی،‌ فلش کارت،‌ کارت پستال و آماده سازی شده است که به زائران و اعضای‌ هیئت­های مذهبی اهدا خواهد شد.

با اشاره به ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای زائران غیر ایرانی عنوان کرد: برگزاری جلسات سخنرانی و عزاداری به سه زبان عربی، اردو و آذری، برگزاری «محفل بین‌المللی انس با قرآن» با حضور زائران عرب، اردو، آذری و انگلیسی زبان از ۱۰ کشور جهان اسلام، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به زبان­های مختلف ویژه کودکان غیر ایرانی، ثبت‌نام و ارائه خدمات به حدود ۶۰ کاروان از ۷ کشور جهان از جمله برنامه هایی است که برای این گروه از زائران در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.