زاهدان- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گردشگری در استان سیستان و بلوچستان تاثیر شگرفی بر زندگی و معیشت مردم منطقه خواهد داشت و با رونق گردشگری و صنایع دستی آن می‌توان به اشتغال جوانان تاثیر گذاشته و معیشت مردم را ارتقا داد.

سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ بیکاری را دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی شهریاری افزود: این استان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد که با رونق گردشگری و صنایع دستی آن می‌توان به اشتغال جوانان تاثیر گذاشته و معیشت مردم را ارتقا داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با انتقاد از اینکه تقریبا هیچ‌یک از وعده‌ها درخصوص گردشگری سیستان و بلوچستان عملیاتی نشده، تصریح کرد: رونق گردشگری این استان، تاثیر شگرفی بر زندگی و معیشت مردم منطقه خواهد داشت.

شهریاری با اشاره به اظهارنظر رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر اینکه "رونق گردشگری استان سیستان و بلوچستان را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد"، گفت: اگرچه بعید می‌رسد با توجه به نبود حداقل‌ترین زیرساخت‌های این مهم در استان بتوان این وعده‌ها را عملیاتی کرد اما امیدوارم قول‌های معاون رئیس‌جمهور در نخستین روزهای کاریش به مردم محروم سیستان و بلوچستان به سرانجام برسد و این حرف‌های خوش آب و رنگ تنها تبلیغاتی سیاسی در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری برای دولت یازدهم نباشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیرساخت، راه‌های مواصلاتی، امکانات رفاهی و گردشگری در استان سیستان و بلوچستان بسیار پایین است و رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برای تحقق وعده‌های خود مبنی براینکه قصد دارد سیستان و بلوچستان را در سال 96 مقصد گردشگری کشور کند، برنامه‌های عملیاتی ارائه دهد.

وی افزود: تاکنون تقریبا هیچ‌یک از وعده‌ها درخصوص  سیستان و بلوچستان عملیاتی نشده یا سرعت اقدامات به قدری پایین بوده که مردم نتواستند متوجه تغییر و تاثیرات آن شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت بتواند به نحوه هزینه‌کرد پول‌ها و سرمایه‌های کشور مسیر درستی دهد می‌توان سیستان و بلوچستان را از تنگناهای اقتصادی نجات داده و وعده‌ها را به سرانجام برساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.