ایلام- تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین رزمایش جامعه بشری است.

اربعین بزرگترین رزمایش جامعه بشری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع خادمان و صاحبان موکب های اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی در ایلام، اظهار داشت: اخلاص و خدمتگزاری خادمین زوار اربعین حسینی قطعاً مورد رضایت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همان گونه که خدمتگزاری به حجاج بیت الله الحرام دارای اجر مضاعف است، خدمت به زائران حسینی نیز دارای اجر و پاداش می باشد، افزود: خدمتگزاری به زائران سیدالشهداء(ع) افتخار بزرگی است که امروزه نصیب مردم استان ایلام شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس سختی های زیادی را متحمل شدند، بیان داشت: مردم استان ایلام در مرزبانی و میزبانی از رزمندگان و سلحشوران سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس، سرافرازانه نقش آفرینی کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه مردم این استان در چند سال اخیر افتخار دارند که برای خادمی زائران عتبات عالیات به خوبی بدرخشند، یادآور شد: مردم استان ایلام علاوه بر تکایا، حسینیه ها و مساجد؛ منازل خود را در اختیار زائران قرار داده اند به نحو زیبایی خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال و پذیرایی خوب مردم ایلام از زائران؛ نشان از ایمان، اخلاص، دلدادگی به اهل البیت عصمت و طهارت(ع) دارد، خاطرنشان ساخت: این اوج ارادت برگرفته از پیوستگی ارزش های انقلاب اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر و سپاس از همه مردم، مسؤلان و خادمان فعال در موکب های اسکان و تغذیه زائران در استان ایلام، تصریح کرد: در استان ایلام کارهای خوبی برای تسهیل زیارت انجام شده است اما با نقطه ایده آل و آرمانی فاصله زیادی دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه امکانات موجود با این همه زائر که با شور و شعور خاصی در مرز مهران حضور می یابند، همخوانی ندارد و کافی نیست، تأکید کرد: برای رفع این مشکلات و تسهیل در زیارت زائران، به برنامه ریزی های لازم و تجهیز و تکمیل زیرساخت ها به شدت نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در جریان بازدید از مرز مهران، برخی نارسایی ها را مشاهده نموده و به مسؤلان ذیربط نیز راهکارهای لازم پیشنهاد شده است، گفت: موضوع اربعین تقریباً طی دو روز آینده خاتمه می یابد و نیاز است که بلافاصله برای رفع موانع و مشکلات سال های بعد چاره اندیشی شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه موضوع اربعین یکساله و گذرایی نیست و باید هم از لحاظ زمانی و هم از نظر افزایش هرساله جمعیت زوار، پیش بینی های لازم صورت بگیرد، اظهار داشت: موضوع مرز مهران و تردد زوار روز به روز در حال توسعه و افزایش است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد که برای توسعه مرز بین المللی مهران و افزایش زیرساخت های آن، نقشه جامع و کاملی تدوین و اجرایی شود، افزود: به استاندار ایلام پیشنهاد شده است تا یک نقشه جامع طراحی و تمام امکانات، نیازها و تجهیزات مورد نیاز در آن لحاظ شود تا در آینده بتوانیم زمینه تردد و زیارت آسان را در این مرز فراهم نماییم.

وی با اشاره به اینکه در این نقشه جامع باید مواردی همچون تغذیه، اسکان، پارکینگ، اجتماع، بهداشت و درمان، حمل و نقل و...، دیده شود تا زائران در سال های آینده با مشکلات کمتری مواجه شوند، بیان داشت: با توجه به ورود کم نظیر زائران به این استان، باید تمام واقعیات و مشکلات ایلام و مرز مهران به مجموعه دولت گزارش شود تا بیش از گذشته برای ایجاد ظرفیت ها و زیرساخت ها اقدام کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروزه نباید به استان ایلام بر اساس جمعیت ثابت اش توجه شود، یادآور شد: نظر به اینکه در اغلب اوقات و بویژه ایام محرم و اربعین حسینی، ایلام به محل شور و شعور حسینی زائران تبدیل می شود، باید این جمعیت متغیر و شناور ایلام نیز در برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات مدنظر قرار گیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه همه مردم و خادمان زوار در ایلام تا کنون به خوبی پای کار بوده و نقش آفرینی کرده اند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه امروزه مجموعه سپاه و بسیج بصورت بی نام و نشان در خدمت زائران هستند و خدمات متنوع و ارزنده ای را به زوار ارائه می نمایند.

وی با بیان اینکه سپاه از همه امکانات اش در راه رفاه حال زائران بهره گرفته است، تصریح کرد: همه سرداران و پرسنل سپاه تمام  سعی و تلاش خود را به کار گرفته اند تا زمینه رفاه زائران را فراهم نمایند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مجموعه آستان قدس رضوی نیز همپای دیگر خادمان زوار حسینی، تا آنجا که امکان داشته برای خدمت در این عرصه مبارک مشارکت داشته است، تأکید کرد: امسال توفیق حاصل شد تا در بهترین نقطه تردد زوار(مرز مهران) که نیازمند ارائه خدمات بیشتر بود، برای خدمتگزاری به زائران حاضر شویم و انجام وظیفه نماییم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه مجموعه آستان قدس رضوی برای هرگونه همکاری در زمینه تسهیل در زیارت زائران اباعبدالله الحسین(ع) آمادگی کامل دارد، گفت: دولت باید بیش از پیش پای کار باشد چرا که باتوجه به امکانات موجود، ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت ها در مهران کار چندان سختی نیست.

وی با اشاره به اینکه رؤیت و مشاهده برخی افراد و خانواده هایی که برای خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات درمرز معطل مانده اند، بسیار سخت و نگران کننده است، اظهار داشت: خیلی سخت و دردناک است که به شوق زیارت، چند روزی در مرز معطل بمانید و اجازه خروج و زیارت فراهم نشود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ساز و کاری باید تدوین شود تا زمینه تردد و زیارت آسان برای زائران فراهم گردد، افزود: راهپیمایی اربعین؛ بزرگترین رزمایش جامعه بشری است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران باید در قبال اربعین حسینی احساس وظیفه کنند و این احساس باید در همه بخش های کشور ساری و جاری شود، افزود: آستان قدس رضوی نیز به برکت وجود حضرت رضا(ع) برای خدمتگزاری به زائران حسینی آمادگی کامل دارد  و نقش آفرینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با تبعیت از فرمان رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) مسئله زیارت و خدمت به فقرا و مستمندان را محور اصلی برنامه های خود قرار داده است، یادآور شد: از آغاز فعالیت در آستان قدس رضوی، اولین چیزی که احساس شد که مورد نیاز است، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای زائران بود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت شهر زائر در مشهد مقدس آغاز شده است، خاطرنشان ساخت: این زائرسرا در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و با ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار زائر هم اکنون در حال ساخت است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اجرای این پروژه عظیم هم اکنون با سرعت در حال انجام است، تصریح کرد: تلاش می شود که تا پایان سال جاری فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد و زمینه پذیرش ۴۵۰۰ زائر فراهم گردد.

گفتنی است آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی پس از بازدید یک روزه از مرز مهران، ظهر امروز از طریق بالگرد مرز بین المللی مهران را به مقصد ایلام ترک کرد و در فرودگاه شهدای این شهر مورد استقبال استاندار، فرماندار، جمعی از مسؤلان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.