قم- رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به برگزاری نهمین ستاد نانو در کشور گفت: مسئولیت برگزاری این دوره از ستاد نانو فناوری کشور بر عهده استان قم است و تاکنون سایر استان‌ها متولی برگزاری دوره‌های قبل ستاد نانو بوده‌اند.

نهمین ستاد نانو فناوری در قم برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهرام خوشنویسان با اشاره به برگزاری نهمین ستاد نانو در کشور اظهار داشت: مسئولیت برگزاری این دوره از ستاد نانو فناوری کشور بر عهده استان قم است و تاکنون سایر استان‌ها متولی برگزاری دوره‌های قبل ستاد نانو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این ستاد ترویج علم نانو در استان است افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و سرعت روزافزون پیشرفت علم نانو در کشور که ایران را به رتبه هفتم در دنیا مبدل ساخته است بر آن هستیم تا قم نیز پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته باشد به‌گونه‌ای که رتبه آن در مقایسه با قطب‌های برتر علم نانو در کشور، تهران و اصفهان کاهش یابد.

خوشنویسان با تأکید بر ظرفیت‌های بسیار استان قم تصریح کرد: استان قم با داشتن شهرک‌های صنعتی و واحدهای فناوری نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه دارد و ایجاد ستادهای ترویجی که امسال برای نخستین بار در قم برگزار می‌شود این مهم را ممکن می‌سازد.

وی با بیان اینکه ریاست ستاد نانو هر استان بر عهده استاندار است افزود: دبیرخانه این ستاد را دانشگاه صنعتی به عهده گرفته که بنده نیز دبیر آن هستم. همچنین برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که نهادهای اجرایی استان ازجمله شهرک‌های صنعتی، سازمان برق، سازمان آب، سازمان صنعت و معدن و غیره را در برمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به آغاز شدن این ستاد از یکم آذرماه اظهار داشت: در طول هفته نانو و به‌طور روزانه برای هرکدام از ارگان‌ها یک برنامه در نظر گرفته‌شده است که به‌طور تخصصی به آموزش‌های مرتبط در قالب سمینار، عکس و یا ارائه مطالب می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در حدود ۲۵ نفر از متخصصان علم نانو نیز از تهران و برای حضور در ستاد و سمینارهایی که برای نهادها برگزار می‌شود دعوت‌شده‌اند تا استان قم نیز بیش‌ازپیش به‌سوی استفاده شدن از علم نانو و کاربردی شدن آن در دستگاه‌های اجرایی پیش رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.