ایلام- معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: نقش خبرنگاران و رسانه ها در پوشش همایش عظیم و بی نظیر اربعین و تلاش برای تحقق بزرگترین رزمایش جامعه بشری؛ ستودنی است.

نقش رسانه ها در خلق همایش اربعین ستودنی است

به گزارش قدس آنلاین، حسین کلانتری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در چند روز اخیر موج بازگشت زائران به کشور از طریق مرز مهران آغاز شده است، اظهار داشت: اوج این بازگشت، روز یکشنبه هفته جاری با ورود ۱۷۲ هزار زائر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته نیز بیش از ۱۵۵ هزار زائر از طریق این مرز وارد کشور شده اند، افزود: همه تمهیدات و تدارکات لازم برای تسهیل در بازگشت زائران از نقطه صفر مرزی تا پل زائر و در پارکینگ ها و موکب ها اتخاذ و فراهم شده است تا زائران به راحتی به موطن شان رهسپار شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام بیان داشت: بدون هرگونه مبالغه ای اعلام می دارم که با همکاری و همراهی همه مردم و خادمان زوار امام حسین(ع)؛ تمامی امکانات پذیرایی، اسکان، تغذیه، حمل و نقل، رفاهی، دارویی، بهداشتی و درمانی در این مرز کاملاً فراهم شده است و کمبودی احساس نمی شود.

حسین کلانتری با بیان اینکه در طول این مدت تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته ایم تا رضایتمندی زائران را فراهم نماییم و این عزیزان با کوچکترین مشکلی مواجه نشوند، یادآور شد: در این مدت رسانه های دیداری و شنیداری به خوبی پای کار بوده و صحنه های زیادی از شور و شعور و عشق و دلدادگی خادمان و زائران را به تصویر کشیده و منتشر ساخته اند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت، رسالت و وظیفه اصلی ما خادمان زوار؛ ایجاد امنیت، سلامت و رضایت برای زائران است، خاطرنشان ساخت: با لطف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خوشبختانه این سه مقوله مهم( امنیت، سلامت و رضایت ) امسال به درستی عملیاتی و محقق شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه همه آحاد مختلف استان ایلام بویژه مردم مهران، سازمان ها، نهادها و نیروهای لشکری و کشوری در خلق حماسه عظیم اربعین نقش بسزایی داشته اند، تصریح کرد: همه مردم استان ایلام بسیج شده اند که خادمان خوبی برای زائران امام حسین(ع) باشند و خوشبختانه با عنایت ویژه آن حضرت، بار دیگر نیز در این آزمون بزرگ سربلند شدند.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه مردم استان ایلام و دیگر خادمان زوار امسال در این مسیر معنوی و رزمایش بزرگ بشری، بسیار خوب درخشیدند، تأکید کرد: امیدواریم که این همه خدمات و زحمات شبانه روزی خادمان زائران، مورد رضایت حقتعالی و حضرت سیدالشهداء(ع) قرار گیرد و ذخیره قبر و قیامت گردد.

وی با بیان اینکه باید برای سال آینده مشکلات، نارسایی ها و نواقصات فراروی مرز بین المللی مهران، احصاء و شناسایی شوند، گفت: با آسیب شناسی اصولی، تبادل نظر کارشناسی و تدوین برنامه های عملیاتی و اجرایی، می توان زمینه تسهیل و تسریع زیارت زائران را در سال های آینده هموار نمود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با تأکید بر اینکه تمام کسانی که در طول این مدت به زائران نوکری کردند، جانانه و عاشقانه تلاش داشته و کمترین کم کاری نداشته اند، اظهار داشت: این اتحاد، همدلی، همزبانی، عشق، ایثار و شور و شعور موجب گردید تا همه خادمان زوار با لطف و عنایت حضرت اباعبدالله(ع) در این آزمون بزرگ حسینی سرافراز و سربلند شوند.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه امسال حجم تردد زوار از مرز مهران نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است، افزود: پس از پایان موج بازگشت ها و عادی شدن اوضاع؛ آمار کامل و نهایی میزان تردد زائران از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین سالجاری( ورود و خروج ) اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدودیت های خاص ترافیکی و یکطرفه شدن برخی مسیرهای مواصلاتی به مهران، در کاهش تصادفات و تلفات اربعین امسال نقش بسزایی داشته است، بیان داشت: خداوند را بسیار سپاسگزاریم که در اربعین امسال توانستیم خادمان خوبی برای زائران باشیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه امسال زائران در امنیت و آرامش کامل قرار داشتند و علی رغم همه تهدیدات مختلف دشمنان و تکفیری ها، خوشبختانه کوچکترین مسئله ضد امنیتی مشاهده و گزارش نشده است، یادآور شد: این توفیق مثال زدنی؛ برگرفته از عنایات خاصه خداوند سبحان؛ الطاف ویژه امام زمان(عج)؛ توجهات اباعبدالله الحسین(ع) و حاصل هوشیاری، هوشمندی و اقتدار نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج است.

حسین کلانتری با بیان اینکه اربعین متعلق به همه است و تمام نهادها و ارگان ها بایستی پای کار باشند و در این اقیانوس معنویت نقش آفرینی کنند، خاطرنشان ساخت: امسال آستان قدس رضوی، ستاد اجرائی فرمان امام(ره)؛ ادارات کل اوقاف و امور خیریه، مجموعه حج و زیارت، قرارگاه خاتم الانبیاء، هلال احمر و دیگر دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان؛ با تمام وجود در خدمت زائران بودند و خدمات و زحمات شان حقاً و انصافاً شایسته تقدیر است.

وی به حضور چشمگیر آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات متنوع به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مرز بین المللی مهران اشاره و تصریح کرد: آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز اخیراً از مرز مهران بازدید داشتند و امیدواریم بیش از پیش شاهد حضور پررنگ آستان قدس رضوی در استان ایلام و مهران باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام از همه اصحاب مطبوعات و رسانه ها و اهالی قلم که همپای دیگر خادمان زوار، در خلق این حماسه عظیم بشری مؤثر بوده اند، صمیمانه تقدیر نمود و تأکید کرد: نقش خبرنگاران و رسانه ها در پوشش همایش عظیم و بی نظیر اربعین و تلاش برای تحقق بزرگترین رزمایش جامعه بشری؛ ستودنی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.