مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برف و باران اکثر مناطق کشور را در بر گرفته است، گفت: بارش برف و کاهش دما تا پایان هفته در نیمه شمالی، شرقی و مرکز کشور باقی می‌ماند.

برف و سرما تا پایان هفته در کشور ماندگار است

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی کشور در ساعتهای آتی اظهار کرد: روند بارش برف و باران به‌همراه کاهش دما در بیشتر نقاط کشور و نیمه شمالی، شرقی و مرکز کشور تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: بارشها در سه روز آینده در استانهای ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز، استانهای مرکزی و شمال شرق کشور ادامه دارد و غالب این مناطق دمای زیر صفر پیدا می‌کنند؛ البته این نفوذ هوای سرد فقط تا پایان هفته باقی می‌ماند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: وزش باد شدید در دو روز آینده موجب می‌شود تا مناطقی از جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور دچار باد و گردوغبار شود.

وظیفه عنوان کرد: بارش باران ناشی از نفوذ جریانات جنوبی طی ۷۲ ساعت آینده در استانهای فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: نفوذ جریانات سرد در نیمه شمالی، شمال شرق و دامنه‌های البرز به‌همراه نیمه جنوبی موجب شده تا باران و برف اکثر نقاط کشور را در بر بگیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: دریای خزر، خلیج فارس و عمان  نیز در سه روز آینده مواج خواهد بود و باید به اطلاعیه‌های لازم توجه شود.

وظیفه درباره استان تهران نیز اظهار کرد: در حال حاضر برف و باران در تهران می‌بارد و دمای هوا نیز کاهش نسبی پیدا کرده است که این وضعیت در ۲۴ ساعت آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: امروز دمای تهران در سردترین لحظات به دو درجه زیر صفر می‌رسد و فردا نیز در سردترین لحظات دمای تهران چهار درجه زیر صفر خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: در ۲۰ مرکز استان کشور دما در حال حاضر به زیر صفر رسیده و روند کاهش دما تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و شاهد خروج جریانات سرد از کشور خواهیم بود.

وظیفه تصریح کرد: بجنورد با ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان است؛ البته امین‌آباد فیروزکوه با ۱۵ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.