بجنورد-رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: متاسفانه حل مشکل صنعتگران و تولیدکنندگان گرفتار دور باطل شده است.

مشکل صنعتگران گرفتار دور باطل شده است

امید حیدریان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: تا زمانی که از این دور باطل خارج نشویم، مشکلات بخش صنعت و معدن حل نمی شود.

وی افزود: تا زمانی که بخش نامه ای و آیین نامه ای با مشکلات تولید روبه رو شویم و با دستورالعمل ها جلو برویم، نمی توان کاری از پیش برد.

وی تصریح کرد: پیگیری برای حل مشکلات صنعتگران انجام می شود اما این نشست ها و پیگیری ها تا کنون منجر به نتیجه قابل توجه نشده است و هنوز بخش عمده ای از مشکلات سابق در این حوزه، گریبانگیر تولیدکنندگان است.

حیدریان، ورود اهل غیر اهل به بخش صنعت را از آسیب های این بخش عنوان کرد و افزود: افرادی بدون داشتن دانش و مهارت فنی، وارد عرصه تولید در بخش صنعت و معدن شده اند و در ادامه راه با مشکل روبه رو شده اند.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون کسانی که توانمند هستند و افرادی که توان ندارند نیز در امر تولید دچار مشکل شده اند گفت: عده ای از این افراد، با تزریق اعتبارات فراوان نیز دیگر قادر به بازگشت به چرخه تولید نیستند که باید شناسایی و حسابشان از سایر تولیدکنندگان جدا شود.

وی تصریح کرد: نیاز است تا کارشناسانی خبره، مشکلات واحدهای تولیدی را مورد پایش و بررسی قرار دهند اما تا کنون این امر محقق نشده است.

وی گفت: واحدهای تولیدی باید عاضه یابی شوند تا آنان که قابلیت بازگشت به تولید دارند، احیا شده و به تولید بازگردند.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی در باره مشکلات واحدهای تولیدی گفت: مشکل مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلاتی است که هنوز حل نشده و بخش تولید را درگیر خود کرده است.

وی افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده، به درستی اجرایی نمی شود و برخی تولیدکنندگان به راحتی از پرداخت آن شانه خالی می کنند اما برخی هزینه های آن را متحمل می شوند و این دوگانگی، سبب گلایه شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.