ایلام- رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تصادفات و تلفات جاده ای در اربعین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تصادفات جاده ای در اربعین امسال ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محسن ناصری روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این کاهش چشمگیر تصادفات؛ حاصل تدابیر اندیشیده شده، اعمال محدودیت های ترافیکی، حضور پررنگ پلیس در مسیر های مواصلاتی و همکاری و همراهی خوب زائران و رانندگان با مجموعه پلیس و رعایت قوانین و مقررات بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ترافیکی روان و آرام بر مسیرها و راه های مواصلاتی مهران حاکم است، افزود: محدودیت های ترافیکی برداشته شده و تردد به حالت عادی درآمده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به اینکه در ایام اربعین بیش از ۳۰۰ تیم گشت پلیس راه در مسیرهای منتهی به ایلام و مهران بصورت شبانه روزی فعال بوده اند، بیان داشت: در این مدت بیش از ۳۰ ایستگاه موقت پلیس نیز در مسیرهای مواصلاتی مستقر شده است و با جدیت پای کار بوده اند.

سرهنگ محسن ناصری با بیان اینکه تلاش ها و زحمات همکاران خدوم ناجا و پلیس راه در اربعین امسال  مورد رضایت مسئولان امر و عامه مردم قرار گرفته است، یادآور شد: در زمینه زیرساخت ها و راه های مواصلاتی در استان ایلام و پایانه مرزی مهران به نسبت اربعین سال ۹۴، اقدامات ارزشمندی به سرانجام رسیده که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش چشمگیر تردد زائران در مرز بین المللی مهران، زیرساخت ها و ظرفیت های این پایانه هنوز با نقطه ایده آل فاصله دارد، خاطرنشان ساخت: بیش از ۸۰ درصد زوار اربعین حسینی،  مسیر ایلام به مهران را برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات انتخاب می کنند و این روند سال به سال در حال افزایش است.

 رئیس پلیس راه استان ایلام  با بیان اینکه بیشتر زائرانی که از مسیر شلمچه و چزابه به زیارت مشرف شده اند، مرز مهران را برای بازگشت به کشور بر می گزینند، تصریح کرد: شب گذشته بالغ بر ۸۰ هزار زائر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

سرهنگ محسن ناصری با اشاره به اینکه ضرورت دارد که راه های مواصلاتی استان ایلام توسعه و  تعریض یابند، تأکید کرد: اگر مسیر حمیل ایلام مهران چهار بانده و بزرگراه شود، قطعاً بسیاری از مشکلات فراروی زائران و مسئولان اجرایی و انتظامی، مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسیر های مواصلاتی بایستی رفع نقاط حادثه خیز  و اصلاح هندسی جاده ها و پایانه برکت، در دستور کار قرار گیرد: یکی از ضروریاتی که باید اجرایی و به اتمام برسد، تکمیل کمربندی غربی شهر مرزی مهران است.

رئیس پلیس راه استان ایلام  با اشاره به اینکه برای روان سازی ترافیک؛ تعریض کمربندی شرقی شهر مهران نیز باید در اولویت قرار گیرد، گفت: پایانه برکت مهران دارای نواقصات هندسی زیادی است و باید برای اربعین سال آینده این اشکالات رفع شوند تا شاهد گره های ترافیکی نباشیم.

سرهنگ محسن ناصری با بیان اینکه یکی از عمده مشکلاتی که امسال زوار  و مجموعه پلیس با آن مواجه  بودند، عدم نصب  تابلوهای راهنما برای هدایت مسافران، رانندگان و زائران بود، اظهار داشت: تمام اشکالات و نواقصات زیرساختی و تجهیزاتی درون و برون سازمانی؛ کاملاً شناسایی و احصاء شده و در قالب کتابچه ای تدوین و در اختیار مسئولان امر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید از اولین روزهای پس از اربعین برای رفع مشکلات و نواقصات زیرساختی ایلام و مهران، برنامه ریزی و تلاش شود تا در اربعین سال بعد،  این نارسایی ها به حداقل برسند، بیان داشت: در همین راستا روز گذشته اولین جلسه هماهنگی برای اربعین سال ۹۶ در پایانه مرزی مهران برگزار شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: امیدواریم سال آینده شاهد بهبود زیرساخت ها، ظرفیت ها و امکانات در این مرز که دروازه اصلی عتبات عالیات است، باشیم و بتوانیم بیش از گذشته به زوار ارائه خدمت نمائیم.  

محسن ناصری خاطر نشان ساخت: تصادفات و تلفات جاده ای در اربعین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.