ایلام- رئیس پلیس راه کشور گفت: با افزایش حجم تردد زوار در سال های آینده، توسعه جاده ملکشاهی به مهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

جاده ملکشاهی به مهران باید توسعه یابد

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدحسین حمیدی در دیدار با فرماندار ملکشاهی اظهار داشت: این راه ارتباطی در ایام اربعین بویژه در زمان بازگشت زائران کمک شایانی در روانسازی بار ترافیکی و تردد حجم عظیم خودروها از مهران داشته است.

وی با بیان اینکه تردد خوروها در مسیرهای منتهی به مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: مرز مهران بدلیل مزیت های آن از جمله فاصله کم، امنیت و مخصوصاً میهمان نوازی بی نظیر مردم استان ایلام، هر ساله با افزایش چشمگیر زوار اربعین حسینی مواجه می شود.

رئیس پلیس راه کشور بیان داشت: در اربعین امسال مهمترین دغدغه پلیس راه کشور کنترل و روانسازی بار ترافیکی تردد زائرین از مرز مهران بود که با استفاده از ظرفیت جاده ملکشاهی و یک طرفه شدن جاده مهران- ایلام، خوشبختانه این مشکل کاملاً بر طرف گردید.

سردار محمدحسین حمیدی یادآور شد: با افزایش حجم تردد زوار در سال های آینده، توسعه جاده ملکشاهی به مهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی از مدیریت جهادی مسئولان و مردم ملکشاهی بخاطر همکاری صمیمانه با نیروهای پلیس راه، قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: با اعمال محدودیت های جاده ای و با همکاری نیروهای داوطلب مردمی و تلاش شبانه روزی مسئولان ذیربط، خوشبختانه امسال کمترین سوانح و تصادفات جاده ای را در ایام اربعین شاهد بوده ایم.

فرماندار شهرستان ملکشاهی نیز در این دیدار گفت: موفقیت و سربلندی مردم و مسئولان استان ایلام و ملکشاهی در ایام اربعین حسینی، نشأت گرفته از همدلی، تعامل و انسجام مردم و مسئولان در کنار هم است.

اسد قاسمی به موقعیت استراتژیک جاده ملکشاهی- ترشابه مهران اشاره کرد و اظهار داشت: این مسیر در دوران دفاع مقدس نیز نقش ویژه ای در دفاع از کشور و آزاد سازی مهران ایفاء کرد.

 وی با بیان اینکه این مسیر اکنون نیز بعنوان یک جاده مهم نقش ممتازی در تسهیل تردد زائرین اربعین بر عهده دارد، افزود: واریانت جاده ترشابه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اکنون در دست اقدام و اجرا است که با اتمام آن در آینده نزدیک این مسیر به یک جاده استاندارد و قابل قبول تبدیل خواهد شد.

فرماندار شهرستان ملکشاهی بیان داشت: با توجه به اهمیت این جاده بویژه در ایام اربعین، امیدواریم که با استفاده از اعتبارات ملی، شاهد ارتقای این مسیر مواصلاتی بعنوان راه شریانی عتبات عالیات باشیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.