شهرکرد-اداره کل دامپزشکی استان با انجام آزمایشات و نمونه برداری از طیور سنتی، مستقر در تالاب ها و واحدهای صنعتی اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز این بیماری در استان انجام داده است.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در  چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمحمد نجاتی صبح پنجشنبه در نشست ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان گفت: اداره کل دامپزشکی استان با انجام آزمایشات و نمونه برداری از طیور سنتی، مستقر در تالاب ها و واحدهای صنعتی اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز این بیماری در استان انجام داده است.
وی افزود: در صورت مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری مسئولان و اعضای این ستاد آمادگی کامل برای مدیریت و مقابله با پیامدهای این بیماری را دارند.
وی تصریح کرد: کنترل مبادی ورودی، ممنوعیت صید پرندگان وحشی به ویژه در حاشیه تالاب ها، قرنطینه کردن محموله های مشکوک، واکسیناسیون افراد در معرض خطر، تامین داروهای ضد آنفلوآنزا و نمونه گیری از پرندگان وحشی مستقر در تالاب ها از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه  گفت: فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان باید نسبت به تشکیل و فعال کردن ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اقدام کنند.
خدابخش مرادی نافچی افزود: به منظور پیشگیری از ورود و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری باید نسبت به ارائه راهکارهای آموزشی و علمی به مردم اقدامات لازم را انجام داد.
وی تأکید کرد: ممنوعیت شکار پرندگان، برخورد قانونی با متخلفان، قرنطینه محموله های مشکوک و اطلاع رسانی به مردم باید مورد توجه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.