سردار رمضان شریف گفت: در تماسی که با فرمانده سپاه خراسان رضوی داشتم او اظهار کرد که اطلاعات سپاه خراسان هیچگونه نقشی در لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد نداشته است.

اطلاعات سپاه خراسان رضوی دخالتی در لغو سخنرانی مطهری نداشته است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سپاه‌نیوز، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه پاسداران درباره برخی اخبار مبنی بر نقش اطلاعات سپاه مشهد در لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس تاکید کرد: در تماسی که با فرمانده سپاه خراسان رضوی داشتم او اظهار کرد که اطلاعات سپاه خراسان هیچگونه نقشی در لغو این سخنرانی نداشته است.

سردارشریف با اشاره به نقش اطلاعات سپاه پیرامون برگزاری مراسم‌های مختلف گفت: مجموعه واحدهای اطلاعات سپاه در مراکز استان‌ها نسبت به برگزاری مراسم‌های مختلف با دو شرایط مواجه هستند؛ گاهی ممکن است در خصوص برنامه‌هایی که در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و ممکن است برگزاری آن بسترهایی برای بر هم زدن امنیت ایجاد کند، از اطلاعات سپاه استعلام انجام شود که در این موارد سپاه  براساس برآوردهای اطلاعاتی درباره برگزاری آن مراسم اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: گاهی نیز ممکن است سپاه با اطلاع از برگزاری برنامه‌ای در استان، بنابر وظیفه ذاتی، برآوردهای اطلاعاتی خود را به مقامات مسئول در استان اعلام کند.

سخنگوی سپاه به نامه‌ ارسالی از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی به استانداری و دادستان مشهد درخصوص برگزاری مراسم سخنرانی علی مطهری اشاره و اظهار کرد: یک هفته پیش از تاریخ برگزاری مراسم سخنرانی نائب رئیس مجلس، با توجه به اینکه احتمال طرح بیاناتی که می‌تواند بستری برای جنجال آفرینی و سوء استفاده در استان فراهم کند، وجود دارد، اطلاعات سپاه خراسان رضوی طی نامه‌ای به استانداری و دادستانی مشهد توصیه‌ می‌کند که بهتر است که به سخنران مدعو یادآور شود که با توجه به ایام اربعین حسینی و شرایط مذهبی شهر مشهد، مراسم به گونه‌ای برگزار شود که بستری برای سوء استفاده فراهم نشود.

سردار شریف با تاکید بر اینکه هیچگونه اظهار نظری مبنی بر اینکه سخنرانی لغو یا برگزار نشود از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی مطرح نشده است، گفت: اطلاعات سپاه استان صرفا براساس سوابق بیانات سخنان مدعو که معمولا مورد توجه بوده و بعضا نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته ، این مطلب را توصیه کرده استبه

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.