سرلشکر محمد باقری در جشنواره مالک اشتر، گفت: آمادگی صدها هزار بسیجی برای حضور در جبهه مقاومت، این پیام را به دشمنان می دهد که اگر بخواهند نسبت به کشور ما تعرض نظامی داشته باشند به پیروزی نخواهند رسید.

آمادگی صدهاهزار بسیجی برای حضوردرجبهه مقاومت/۲۵میلیون بسیجی داریم

به گزارش«قدس آنلاین» به نقل از مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جشنواره مالک اشتر بسیج که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: بسیج در سال های اخیر در مسیر رشد و تعالی بیشتری نسبت به سال های گذشته بوده است، البته هنوز راه های طولانی نپیموده است و نواقص احتمالی که باید برطرف کرد وجو دارد اما اقدامات شایان بسیاری در سال های اخیر در بسیج انجام شده که در حد و اندازه یک ملت بزرگ و بابصیرت به نام ایران است.

وی گفت: رشد کمّی بسیج در سال های اخیر، شکر نعمت الهی در جامعه ماست و اینکه قریب به ۲۵ میلیون نفر طبق آماری که اعلام شده بسیجی در این کشور است جای قدردانی و شکرگزاری دارد. هر فردی که در جامعه حضور دارد بالقوه یک بسیجی محسوب می شود مگر اینکه عنادی با اسلام و انقلاب داشته باشد.

سرلشگر باقری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی تبدیل به بسیج شده است، اظهار کرد: همه ما باید در این مسیر به حرکت خود شتاب بیشتری بدهیم.

سرلشکر باقری گفت: مساله حلقه صالحین از آرزوهای بزرگان قبل از انقلاب بوده، اینکه تعدادی جوان مشتاق معارف اسلامی را گرد هم آورند و با بهره گیری از علوم اساتید بتوانند عمق درک مطالب را در میان جوانان و نوجوانان افزایش دهند. امروز این نعمت به جامعه اسلامی ما داده شده است.

وی افزود: سازمان بسیج که یک ستاد کوچک ملی است توانایی انجام اقدامات اجرایی را ندارد. بسیج بسیار عظیم تر از این حرف هاست و این سازمان های ستادی صرفا می توانند سیاست های کلی را تعیین کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این توجه به کمیت در بسیج نباید مانعی برای ارتقا معنوی و  علمی در آحاد مختلف بسیجیان شود و در مقابل هم هیچ گاه نباید تلاش برای افزایش کمیت موجب غلبه بر کیفیت بر کارهای بسیج شود.

سرلشکر باقری عنوان کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکر آنقدر بزرگ است که اگر بسیج همت لازم را در این خصوص نداشته باشد این مساله در کشور جا نمی افتد و پیش نخواهد رفت. هر چند که دیگر نهادها هم در این رابطه عهده دار وظایفی هستند اما نقش بسیج بسیار تعیین کننده است و باید آن را جدی تر از گذشته پیگیری کرد.

وی اظهار داشت: تقویت بنیه علمی بسیج در سال های اخیر مورد توجه بوده و کارهای بزرگی هم در این خصوص انجام شده و همه باید تلاش کنیم که شتاب بیشتری در حرکت علمی بسیج شاهد باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مساله دیگری که مورد توجه رهبری انقلاب هم بوده و هست موضوع رویکرد نظامی-دفاعی بسیج است، با تمام رویکردها و فراگیری که بسیج در امور مختلف دارد اما مسئولیت اولیه آن ارتقا امنیت پایدار، بازدارندگی و استحکام ارکان جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات تروریستی، امنیتی، نظامی، فضای مجازی و دیگر انواع تهدیدات است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در سوریه تنها تعداد بسیار اندکی از بسیجیانی که حضورشان در آن کشور برای دفاع از حرم ضروری بود، اظهار داشت: این تعداد از میان صدها هزار بسیجی مشتاق اعزام به سوریه برای مبارزه با تروریست ها بود. این مساله به عنوان یک عامل بازدارنده برای کشور تبدیل شده است.

وی گفت: نفرات بسیجی اعزام شده به سوریه برای دفاع از حرم مورد توجه دشمنان هستند و آنها می دانند و درک می کنند اگر بخواهند نسبت به کشور ما تعرض نظامی داشته باشند به پیروزی نخواهند رسید چرا که اینها صرفا مشت نمونه خروار هستند و میلیون ها نفر از این بسیجیان در کشور ما حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.