تبریز- امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه در حقیقت بسیج مدافع اصیل و سرسخت انقلاب اسلامی ایران است، گفت: راه‌حل تمام مشکلات فرهنگ و تفکر بسیجی است.

راه‌حل تمام مشکلات فرهنگ و تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به هفته بسیج، و تبریک این ایام و فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: بسیج یک نهاد مردمی است که در پنجم آذر ماه سال 58 و در اوایل انقلاب به فرمان و تدبیر الهی حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی فرهنگ غیرت، معنویت و شجاعت است، تصریح کرد: تشکیل بسیج یقینا از الطاف خداوند متعال بود، زیرا بسیج و بسیجی از تفکرات ناب اسلامی است.

آل‌هاشم با بیان اینکه بزرگداشت هفته بسیج فرصتی برای احیای ارزش‌های انسانی و الهی است، خاطرنشان کرد: برکات بسیج فراوان است و توانسته در زمینه‌های فرهنگی، نظامی، سازندگی نقش ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که بسیجیان به تذکرات مقام معظم رهبری عمل کنند تا بسیجی واقعی کلمه باشند، در حقیقت بسیج مدافع اصیل و سرسخت انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به فرارسیدن هفته وقف و اهمیت آن در فرهنگ اسلامی، گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) مسلمانان از اموال، املاک و باغ‌های خود را برای کسب ثواب و نفع رسانیدن به مردم وقف می‌کردند چراکه موقوفه‌ها باقیات صالحات پس از مرگ واقفین است.

وی با اشاره به فرا رسیدن 7 آذر، روز نیروی دریایی، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس و در حال حاضر نقش موثری در تقویت توان نظامی کشور داشت و به ارواح طیبه شهدای عملیات مروارید درود و سلام می‌فرستیم.

آیت الله آل هاشم، با تسلیت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی و حاج سلیم مؤذن زاده به مردم ولایتمدار کشور و استان اردبیل، خاطرنشان کرد: آیت الله موسوی اردبیلی پس از مدت‌های طولانی از مبارزه و ریاست قوه قضاییه در دهه 60 به حوزه علمیه رفتند و با تأسیس دانشگاه مفید و تربیت طلاب، منشأ خدمات زیادی در حوزه شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.