بجنورد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مصرف گاز طبیعی در برخی واحدهای بزرگ صنعتی این استان محدود شده است.

گاز برخی صنایع خراسان شمالی محدود شد

عرب مقصودی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین،اظهار داشت: با تدابیر اندیشه شده، مازوت به عنوان سوخت جایگزین گاز طبیعی در این واحدها تامین شده است تا تامین گاز طبیعی بخش خانگی با مشکل روبه رو نشود.

وی تصریح کرد: اکنون گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع شده و این واحد تولیدی از سوخت مازوت استفاده می کند و  مصرف صنایع بزرگ دیگر استان همچون پتروشیمی آلومینا و کارخانه قند محدود شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمای هوا سبب افزایش میزان مصرف گازطبیعی در بخش خانگی شده است افزود: طی هفته گذشته مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی استان، چهار میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

عرب مقصودی خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت فشار خطوط گاز استان در شرایط ثابت قرار دارد و خدمات رسانی به مشترکان بدون هیچ مشکلی در حال ارائه است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: برداشتن محدودیت های گازی برای صنایع استان منتظر تصمیم مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز است و به نظر می رسد تا رفع مشکل در استان های شمالی ادامه داشته باشد.

وی از مشترکان خواست تا برای جلوگیری از مشکل در تامین گاز طبیعی، از مصرف بی رویه خودداری کرده و دمای اتاق را در دمای رفاه نگاه دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: کاهش دمای اتاق به اندازه یک درجه سانتیگراد در  مصرف گاز پنج تا ۶ درجه صرفه جویی می شود.

به گفته وی، طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، ادارات و سازمان ها مکلف هستند وسایل گرمایشی را یک ساعت پیش از آغاز کار روشن کنند و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری آنها را خاموش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.