کرمان - مراسم استقبال وتشییع پیکر ۱۰ شهید گمنام صبح شنبه ششم آذر با حضورجمعی از مسئولان و مردم شهیدپرور کرمان برگزار شد.

مراسم تشییع ۱۰شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، پیکر شهدای گمنام پس از استقبال از فرودگاه بین المللی کرمان با حضور قشرهای مختلف مردم به سمت حسینیه ثارالله مشایعت شدند.

در حسینه ثارالله بابرگزاری مراسم نوحه خوانی و ادای نماز جماعت خاطرات و یاد این شهدای گلگون کفن را گرامی داشتند.

مراسم وداع بااین شهدای گمنام امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می گردد.

آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام کرمان که در عملیات های والفجر، والفجر یک، والفجر ۸، خیبر و کربلای ۵ و در مناطق فکه، ام الرصاص، فاو، جزیره مجنون، به شهادت رسیده اند، هشتم آذر سال جاری مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) راس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه در شهرهای ماهان، زهکلوت شهرستان رودبار جنوب، اندوهجردِ شهداد و نگار برگزار خواهد شد.

پیکر سه شهید گمنام در شهر ماهان تشییع و تدفین می شوند، نخستین آنها ۲۲ ساله و سوم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار در محل ام الرصاص، دومین شهید در سوم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و عملیات خیبر در سن ۱۸ سالگی و سومین شهید ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ و در سن ۲۴ سالگی در عملیات والفجر یک در محل فکه به شهادت رسیدند.

پیکر سه شهید نیز در زهکلوت از توابع شهرستان رودبارجنوب تشییع و به خاک سپرده خواهند شد که نخستین شهید این منطقه نیز متعلق به عملیات والفجر یک در منطقه فکه است که ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در سن ۱۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
دومین شهید منطقه زهکلوت در سن ۲۹ سالگی و ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو و دیگر شهید این منطقه ۱۷ ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون سوم اسفندماه ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

۲ شهید بزرگواری که در شهر اندوهجرد به خاک سپرده می شوند، به ترتیب ۳۲ ساله سوم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون و شهید دیگر ۱۹ ساله ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسیده اند.

پیکر ۲ شهید والامقامی که در شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر تشییع و به خاک سپرده می شوند، به ترتیب ۱۷ ساله و در دوم فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر منطقه فکه و ۲۶ ساله است که سوم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.