بجنورد- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: کمبود اعتبار، اجرای طرح جامع توسعه حرم سلطان سیدعباس(ع) را کند کرده است.

کمبود اعتبار اجرای طرح جامع حرم سلطان سیدعباس(ع) را کند کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام عظیم آسوده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح از اواخرسال ۹۲ اجرایی شده اما پیشرفت فیزیکی آن تا کنون تنها ۱۰ درصد است.

وی افزود: در طرح جامع توسعه حرم سلطان سیدعباس(ع) به عنوان بقعه شاخص استان ظرفیت ها و امکانات فرهنگی مناسبی دیده شده است اما تا کنون به علت کمبود اعتبار به کندی پیش می رود.

وی اظهار داشت: اعتبار اجرای این طرح تا کنون از محل درآمدهای این امامزاده و کمک های مردمی تامین شده است و سهم دولت از کمک به آن تنها  ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

آسوده درباره اعتبارات به دست آمده از محل فروش قبر در حریم امامزاده سلطان سیدعباس(ع) گفت: هر قبر کمتر از ۶ میلیون تومان در اختیار گذاشته می شود که این رقم برای نگهداری چند دهه، رقم ناچیزی است و نمی تواند کمک موثری در تامین اعتبارات مورد نیاز داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در بخش دیگر سخنان خود بااشاره به اجرای طرح های عمرانی در ۱۳ بقعه متبرکه این شهرستان گفت: امسال دو هزار و ۷۶ متر مربع عملیات تکمیلی و یک هزار و ۳۷۵ متربع ساخت و توسعه در بقاع متبرکه انجام شده است.

آسوده اظهار داشت: امسال ۱۱۳ فقره سند مالکیت برای موقوفات گرفته شده و  ۱۶۷ فقره سند اجاره تنظیم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.