زاهدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: با تبلیغ و اعتمادسازی مناسبی که طی این سال‌ها میان آحاد جامعه صورت گرفته است، تعداد موقوفات ثبت‌شده استان که در سال 92 تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ موقوفه بوده، امسال به ۴ هزار و ۶۰۸ موقوفه رسیده است.

تعداد موقوفه های ثبت شده در سیستان و بلوچستان به ۴هزار و ۶۰۸ مورد رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در نشست خبری پیش از ظهر امروز که به‌مناسبت دهه وقف در زاهدان برگزار شد، با تسلیت شهادت شهید محسن خزائی، گفت: این خبرنگار شهید، با شجاعت و بصیرت بالای خود به خوبی صدای مظلومیت مردم سوریه را به گوش جهانیان رساند.

وی با قدردانی از عملکرد اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف، اظهار کرد: ما برکات این اطلاع رسانی، تبلیغ و فرهنگ سازی را با رشد چشمگیر موقوفات در سطح استان به‌وضوح مشاهده می‌کنیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با تبلیغ و اعتمادسازی مناسبی که طی این سال‌ها در میان آحاد جامعه صورت گرفته است، تعداد موقوفات ثبت‌شده استان که در سال ۹۲، ۲ هزار و ۳۰۰ موقوفه بوده، امسال به ۴ هزار و ۶۰۸ موقوفه رسیده است.

وی همچنین به فعالیت‌های عمرانی سازمان اوقاف اشاره کرد و افزود: احداث زائرسرا در جوار بقعه سیدغلام رسول، ساخت حسینیه در جوار بقعه امامزاده سید مهدی ایرانشهر، آماده سازی بقعه متبرکه بی بی دوست زابل و بهسازی بقعه سید باقر زابل نیز از جمله برنامه‌های عمرانی است که امسال صورت گرفته است.

تدینی در ادامه با اشاره به خدمت‌رسانی مطلوب و رضایت‌بخش امسال به زائران پاکستانی اربعین حسینی، اظهار کرد: سال گذشته به ۲ هزار و ۵۰۰ زائر پاکستانی خدمت‌رسانی شد، در حالی که امسال این تعداد به ۵۰ هزار زائر رسید که عمدتاً پیاده بودند و خدماتی از جمله سرویس حمل و نقل، اطعام غذای گرم و اسکان آنان با کمک نهادهای مختلف و همچنین مشارکت مردم ارائه شد.

وی به برنامه‌های هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت‌(ع)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارت، وقف و حوزه‌های علمیه، وقف و محرومیت‌زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و علم و فناوری، عناوین ایام دهه وقف است که از ۷ آذر آغاز و تا ۱۶ ماه جاری ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.