یزد- مدیر اجرایی امامزاده شاهزاده فاضل یزد گفت: ۵ سال ما در کربلا خانه به دوش هستیم و در باران و آفتاب مشغول خدمت رسانی و امسال مقرر شد زائر سرایی به اسم کل استان یزد با نام حسینیه ایران بنا شود.

 مردم یزد در کربلا زائر سرا احداث می کنند

به گزارش قدس آنلاین،محمدرضا بهشتی با قدردانی از خیران یزدی به خصوص بازاریان این استان خاطر نشان کرد: در صدد خرید زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع در کربلا برای زائر سرا هستیم.

وی اظهار داشت: موکب الرضا که توسط یزدیها در کربلای معلی  ایجاد شده در طی ۵ سال گذشته  خدمات قابل توجهی را به زائرین امام حسین(ع)  انجام داده است.

 بهشتی گفت: تامین روزانه ۹۰ تا ۱۱۰ هزار پرس غذا و اسکان ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی از جمله فعالیت های انجام شده در این موکب است.

وی افزود: بیشتر اقلام مصرفی از خود استان یزد تامین می شود و حدود ۳ ماه قبل از محرم تدارک کارها انجام می شود.

بهشتی گفت: این موکب کار خود را با پذیرایی از ۴۵ هزار زائر شروع کرد و امسال تا سقف ۱۱۰ هزار پرس غذا به اوج خود رسیده است.

وی اظهار داشت: موکب الرضا از ۴ صبح کارتوزیع غذا را آغاز می کرد و تا ۲ بامداد پخش و توزیع غذا صورت می گرفت.

بهشتی افزود: یکی از کارهای خوب انجام شده امسال این بود که تا ۳ روز بعد از اربعین توزیع غذا و خدمات ادامه داشت .

مدیر اجرایی  امامزاده شاهزاده فاضل یزد اظهار داشت: امسال دستگاه فر که توسط متخصصین یزدی ساخته شده بود و ظرفیت ۵۰ دیگ برنج برای ۱۵ هزار پرس غذا را داشت در بین موکبهای واقع در کربلا بی نظیر بود.

بهشتی گفت: مردم یزد ۷۲ دیگ به یاد شهدای کربلا که ابعاد آن متناسب با دستگاه فر بود ظرف ۴۸ ساعت برای این منظور وقف کردند.

وی اظهار داشت: بحث اسکان خیلی مهم است و در این ۵ هزار متر گنجایش موکب روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر را پذیرا بودیم با تامین غذا و آب و اکیپ پزشکی که در کنار آشپزخانه مشغول ویزیت روزانه ۱۵۰۰ نفر بصورت رایگان بودند و حتی دلروها را خود پزشکان رایگان تقبل کرده بودند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.