ساری - معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: خاموشی ها و قطع برق در مناطق مختلف حوزه شهری و روستایی مازندران بعد از گذشت دو روز، پایان یافت.

خاموشی و قطع برق در مناطق مختلف مازندران پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمود رضا حقی‌فام بعدازظهر شنبه در حاشیه سفر به آمل و بازدید از مناطق بحران‌زده برف، اظهار کرد: در سیستم‌هایی که وجود درخت در داخل شبکه بسیار زیاد است با کوچک‌ترین شرایط بد جوی باید انتظار خاموشی داشت.

وی افزود: شبکه‌های زمینی هزینه بسیار زیادی را در کشور دارند و هزینه‌های آن حدود ۱۰ برابر بیشتر از شبکه‌های هوایی است و اقتصاد صنعت برق هم‌اکنون اجازه نمی‌دهد که شبکه‌های هوایی برق را به شبکه‌های زمینی تبدیل کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه تجهیز شبکه‌های هوایی به کابل‌های خودنگهدار موضوع مهمی است، بیان کرد: در شمال کشور شرایط طبیعی وقوع برف و طوفان احتمال می‌رود هر چند باید نهادهای استانی کمک کنند تا شاخه‌زنی‌ها به صورت مستمر انجام شود و در کنار آن سیستم‌مان به سیستم مقاوم تبدیل شود.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ درصد شبکه‌های فشار ضعیف در شمال کشور از کابل‌های خودنگهدار استفاده می‌کنند و انتظار داریم این میزان در شمال افزایش یابد .

حقی فام با بیان اینکه در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت توزیع برق  مازندران اعلام کردم که برنامه‌های استان باید در آینده نزدیک آماده شده و در طرح ضربتی شبکه‌های ۲۰ کیلوولت مازندران مجهز به کابل‌های خودنگهدار شوند، یادآور شد: برای شبکه‌های فشار ضعیف نیز باید مدیران کمک کنند تا با شاخه‌زنی اتفاقات و مشکلات رفع شود .

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) با اعلام اینکه باید با همکاری مدیران زمستان پیش‌رو با کمترین مشکل سپری شود، افزود: در ابتدای سال آینده برنامه‌های جدید صنعت برق در دستور کار قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.