مشهد- رئیس شورای خراسان رضوی گفت:۳۵ درصد مردم مشهد درحاشیه شهر زندگی می‌کنند و لذا برای رفع محرومیت و رسیدن به شاخص‌های مناطق برخوردارشهری باید جدی‌تر تلاش کرد .

۳۵ درصد مردم مشهد حاشیه نشین هستند

غلامرضا بصیری پور در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه حرکت‌های خوبی برای حاشیه شهر مشهد انجام شده است گفت: اما هنوزتا رسیدن به شاخص مناطق برخوردارشهری، فاصله داریم.

وی ادامه داد: برای رفع محرومیت درحاشیه شهرمان باید به همه شاخص‌های برخورداری یک منطقه دقت کنیم، شاخص‌هایی همچون مراکز درمانی و اورژانسی، مسجد، خیابان‌ها، آسفالت و همچنین مسایل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که همه مسایل مهمی هستند و باید مهیا شود .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر، برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت حاشیه شهرانجام شده، اما کافی نیست، افزود: هنوزمحرومیت در حاشیه شهربسیار وجود دارد که مردم آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و براستی حضور بیش از یک میلیون نفر شهروند در حاشیه شهر را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی گفت: اگرچه علاوه بر مسؤولانی که مستقیم با این موضوع مرتبط هستند، مانند دولت و شهرداری برخی نهادها و سازمان‌ها مثل سپاه و یا خیرین  و... هم در این راستا کمک‌های خوبی را دارند، اما هنوزهم باید به رفع مشکل مردم منطقه حاشیه شهر جدی اندیشید .

رئیس خیرین مسکن ساز توس در ادامه از واگذاری بیش از ۵۱۲ واحد مسکن از یک هزار واحدی ابرار در بولوار پنج تن و بولوار سرافرازان مشهد خبر داد و تأکید کرد: در این طرح اولویت ما واگذاری واحدهای مسکونی به زنان سرپرست خانوار بوده تا از این طریق بخش اساسی از هزینه‌های خانوار که اجاره بها مسکن است، رفع شود.

 بصیری پورخاطرنشان ساخت: این درحالی است که باید درکنار ساخت مسکن ، سایت تجاری ، مراکز درمانی و رفاهی، کتابخانه، مسجد وهمه نیازهای یک شهروند دراین سایت تعریف شده باشد. رئیس شورای استان خراسان رضوی در خصوص وقف درجهت محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم بیان داشت: وقف از اصول پیشرفته دین اسلام است و زکات، فطریه، صدقه و همه آموزه‌های دینی ما در جهت، حمایت از محرومان و فقرا تأکید شده، اما متأسفانه گاه بسادگی از کنار این  آموزه‌ها می‌گذریم .

بصیری پور اظهار داشت: اگر به آموزه‌های کمک به دیگران بیندیشیم و عمل کنیم، ما هرگز فقیر نخواهیم داشت. حتی ما روایت داریم که بسیاری از ثروتی که در دست اغنیاست، مال فقراست. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص وضعیت آموزشی و امکان احداث مراکز آموزش عالی در مناطق حاشیه شهر در جهت ارتقای  فرهنگی این مناطق نیز تصریح کرد: خوشبختانه برای ساخت مرکزآموزش عالی در صورت در خواست و حضور خیرین زمین آن  در منطقه حاشیه شهر مهیاست و امیدوارم با تسهیل در انجام وقف و سایرهمکاری‌های مختلف برای حمایت از محرومان، به سمت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان قدم‌های خوب و سریعی را برداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.