آیت الله اراکی گفت: جریان منحوس و ضد اسلامی تکفیر که عاجزانه شاهد اتحاد بزرگ مسلمین و عظمت جامعه اسلامی بود تاب این همه عزت جهان اسلام در ایام اربعین را نیاورد.

جریان منحوس تکفیر عزت جهان اسلام در ایام اربعین را تاب نیاورد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، در پی حمله به زائران حسینی در حله عراق که منجر به شهادت جمعی کثیری از این زائران شد، آیت الله محسن اراکی،  دبیرکل مجمع جهانی تقریب بیانیه ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دگر بار دست کینه توز صهیونیسم از جانب جریان خبیث و ضد اسلام تکفیر بیرون آمد و گروه تکفیری – صهیونیستی داعش چهره وقیح و حقیقت زشت خود را نشان داد، چهره ای که اساسا سنخیتی با هیچکدام از مذاهب و تفکرات پاک اسلامی ندارد.

جریان منحوس و ضد اسلامی تکفیر آنجا که عاجزانه شاهد اتحاد بزرگ مسلمین و عظمت جامعه اسلامی در مراسم با شکوه اربعین حسینی بود، تاب این همه عزت جهان اسلام در این ایام را نیاورد و مذبوحانه بر طبل وحشی‌گری خویش کوفت و با خوی ضد انسانی و ضد اسلامی، تعدادی از زائران پاک و شریف از جهان اسلام را به شهادت رساند.

آنچه که بیش از پیش در حوادث خونین و سنگین، از این دست باید مد نظر قرار گیرد، اتحاد بی‌سابقه جهان اسلام از همه مذاهب اسلامی، که دل در گرو عشق به اسلام ناب محمدی دارند می باشد تا این دشمن مشترک که زاییده تفکرات صهیونیستی و وهابی‌ست و مورد حمایت مستکبران جهان، از دنیای مسلمانان برای همیشه رخت بربندد تا دگر بار شاهد این فجایع نباشیم.

اکنون آحاد جامعه مسلمان در جای جای بلاد اسلامی باید مراقب این گوهر گران سنگ که مورد تاکید نبی بزرگوار اسلام بوده باشند تا یکپارچگی جهان اسلام با نابودی جریان خبیثه و ملعونه منطقه و اذناب آن نوید بخش آینده ای روشن برای مسلمانان باشد.

اینجانب ضمن ابراز هم‌دردی و عرض تسلیت به خانواده شهیدان فاجعه حله در جنوب عراق، غفران الهی  برای آن زائران شهید، صبر و شکیبایی بازماندگان را از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نمایم.

محسن اراکی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.