برنامه های بزرگداشت دهه وقف از امروز یکشنبه هفتم آذرماه با شعار «همه واقف باشیم» در سطح کشور آغاز شد.

برنامه های دهه وقف با شعار همه واقف باشیم آغاز شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، برنامه های دهه وقف از امروز یکشنبه ۷ آذر ماه که  به نام  روز ملی وقف در تقویم ملی کشور نامگذاری شده در سراسر کشور آ غاز شد.

بر اساس این گزارش  سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و نوع دوستی است که بر سایر مصادیق صدقه به جهت ماندگاری و ابدی بودن ارجحیت دارد. این فرهنگ و سنت اصیل اسلامی، ایرانی با بهره گیری از تعالیم انبیاء و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیرباز در جامعه ایران منشاء خیر و برکات بوده و آثار آن را در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را  شاهد هستیم.

بر اساس اعلام ستاد خبری سازمان اوقاف دهه بزرگداشت و ترویج فرهنگ وقف از امروز در سراسر کشور با شعار همه واقف باشیم آغاز و برنامه های مختلفی به منظور معرفی آثار وبرکات وخدمات  این سنت ارزشمند به اجرا در می آید.

دهه وقف امسال با شعار همه واقف باشیم از امروز  هفتم آذرماه در سراسر کشور آغاز و تا شانزدهم همین ماه ادامه می یابد و در طول همین ایام برنامه های گسترده ای با هدف ترویج و گسترش فرهنگ وقف در میان اقشار و اصناف مختلف برگزار خواهد شد. دیدار با مراجع عظام تقلید، تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری، برپایی همایش یاوران وقف، برگزاری محافل انس با قرآن در امامزادگان و برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم در مصلا های نمازجمعه از جمله برنامه های این سازمان در این ایام است. براساس این گزارش عناوین  ایام دهه  وقف به این شرح است :

روز یکشنبه ۷ آذرماه به نام روز وقف و رسانه، روز دوشنبه ۸ آذرماه همزمان با سالروز رحلت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع)، به نام وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، روز سه شنبه ۹ آذرماه به نام وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، روزچهارشنبه ۱۰ آذرماه مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) به نام وقف و بقاع متبرکه و زیارت، روز پنج شنبه ۱۱ آذرماه به نام وقف و حوزه های علمیه، روز جمعه ۱۲ آذرماه به نام وقف و محرومیت زدایی و روز شنبه ۱۳ آذرماه به نام روز وقف و سلامت، روز یکشنبه ۱۴ آذرماه به نام وقف و خانواده، روز دوشنبه ۱۵ آذرماه به نام وقف و اقتصاد مقاومتی و روز سه شنبه ۱۶ آذرماه به نام روز وقف و علم و فناوری نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.