دبیر لیگ ‌حافظان قرآن مازندران از نام‌نویسی دور جدید رقابت‌ها از اسفندماه ۹۵ خبر داد و گفت: دور بعدی رقابت‌ها در سه زیرگروه و برای طیف‌های مختلف برگزار خواهد شد.

نام‌نویسی دور جدید لیگ حافظان قرآن از اسفند/ برگزاری دور بعد در سه زیرگروه

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس اولین دوره لیگ حافظان قرآن مازندران با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به منظور آشنایی بیشتر با این رقابت‌ها دقایقی را با سیده‌کلثوم حسینی مسئول برگزاری این رقابت‌ها به گفت‌وگو نشستیم.

وی در گفت‌وگو با فارس از برگزاری این رقابت‌ها با حضور ۱۹ تیم قرآنی مازندران خبر داد و گفت: اولین دوره لیگ حافظان قرآن مازندران با همت جمعی از فعالان قرآنی مازندران و با کمک‌های مردمی و خود شرکت‌کنندگان با حضور ۱۹ تیم حفظ قرآن در بخش بانوان برگزار و با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

حسینی ادامه داد: این رقابت‌ها در دور مقدماتی در قابل دو گروه برگزار شد و تیم‌ها به صورت دوره‌ای و در قالب لیگ با هم رقابت کردند و در انتها دو تیم از هر گروه به نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. در این مرحله تیم‌های اول هر گروه با تیم دوم گروه مقابل رقابت و فینالیست‌ها مشخص شدند.

دبیر برگزاری لیگ حافظان قرآن مازندران از برتری تیم صاحب‌الزمان ساری در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: در پایان به ترتیب تیم‌های صاحب‌الزمان ساری، طوبی بهشهر، عروة‌الوثقی بهشهر و کوثر جویبار اول تا چهارم شدند، البته به جز تیم‌های برتر، به همه تیم‌های شرکت‌کننده تندیس مسابقات اهدا شد.

وی از برگزاری رقابت‌ها در رشته حفظ ۵ جزء خبر داد و گفت: اولین دوره لیگ حفاظ مازندران به دلیل تشویق حافظان قرآن با حفظ اجزای پایین و تشویق آنان به ادامه حفظ قرآن در رشته حفظ ۵ جزء برگزار شد و با وجود درخواست‌های مکرر برای برگزاری مسابقات در رشته حفظ کل ما رقابت‌ها را در رشته حفظ پنج جزء قرآن برگزار کردیم.

حسینی از نام‌نویسی دور جدید لیگ حافظان قرآن مازندران از اسفندماه خبر داد و گفت: نام‌نویسی دور جدید رقابت‌ها از اسفندماه از طریق سایت مؤسسه فتوت مازندران به نشانی www.fotovvatdasht-mazandaran.ir آغاز و مسابقات سال آینده برگزار خواهد شد. البته تلاش ما این است که سال آینده مسابقات را در سه زیر گروه برای افراد مبتدی، حرفه‌ای و مربیان برگزار کنیم.

وی افزود: البته قصد ما این است که در آینده رشته‌های قرائت و مفاهیم قرآن کریم را به رقابت‌ها اضافه کنیم که در صورت فراهم شدن منابع و زیرساخت‌ها این امر محقق خواهد شد.

دبیر برگزاری لیگ حافظان قرآن مازندران از استقبال بالای علاقه‌مندان از این رقابت‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه این رقابت‌ها سبب بازگشت بسیاری از حفاظ قدیمی استان به عرصه حفظ و مرور دوباره محفوظات شد و این اتفاق برای مایه دلگرمی است، همچنین جوانان زیادی هم با مشاهده این رقابت‌ها به سمت حفظ قرآن گرایش پیدا کرده‌اند و دقیقاً ما با همین اهداف مسابقات را در رشته حفظ پنج جزء برگزار کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.