بجنورد- اعضای شواری اسلامی شهر بجنورد در تازه ترین نشست علنی این شوار با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی سازمانی موافقت کرده و آن را تصویب کردند.

شورای شهر بجنورد با حذف شرکت واسطه ای برای به کارگیری نیرو موافقت کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر بجنورد این امر را به نفع کارگران به کار گرفته شده و به نفع شهرداری عنوان کرد و گفت: شهرداری بجنورد شهریور ماه امسال مکاتبه ای داشته و خواستار حذف شرکت "تمیزگل" به عنوان طرف قرارداد سازمان های وابسته به شهرداری شده است.

رضا فیروزه اظهار داشت: با بررسی های انجام شده، کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر بجنورد با این درخواست شهرداری موافقت کرد و در کمیسیون مصوب شد.

وی اظهار داشت: با حذف شرکت تمیزگل به عنوان شرکت واسطه ای، سازمان های تابعه شهرداری خود به طور مستقیم با کارگران قرار داد منعقد می کنند و شهرداری از طریق واحد حقوقی بر نحوه به کارگیری نیروها نظارت دارد.

وی افزود: در این شرایط نه تنها امنیت شغلی کارگران مورد توجه بوده و فراهم می شود بلکه شهرداری می تواند ماهانه ۱۳۰ میلیون تومان بابت حذف هزینه های اضافی صرفه جویی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این رقم در سال یک و نیم میلیارد تومان برآورد می شود.

اعظم السادات افشین فر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال های اخیر نیروهایی بدون ضابطه در شهرداری بجنورد و سازمان های وابسته  به کار گرفته شده اند و این امر نشانه نبود نظارت ها بر جذب نیروها است از این رو باید شوار دقت لازم را در موافقت با این درخواست داشته باشد.

در پایان بررسی ها، اعضای شورای شهر موافت کردند تا سازمان های زیر نظر شهرداری، به طور مستقیم با کارگران قرارداد منعقد کنند و واحد حقوقی شهرداری نیز بر جذب نیروها نظارت داشته باشند.

بررسی اصلاحیه بودجه شهرداری بجنورد دیگر موردی بود که اعضای شورای شهر به آن پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری بجنورد متمم بودجه را ارسال کرد اما بعد به این نتیجه رسیدیم آنچه ارسال شده، اصلاح بودجه نه متمم بودجه است.

حسین پیلتن اظهار داشت: اگر اصلاح بودجه طی آذر ماه جاری محقق نشود شهرداری ممکن است با مشکل مواجه شود.

سید عباس نقیب، معاون اداری، مالی شهرداری بجنورد که برای ارائه توضیحیات در این باره به شورا آمده بود گفت: در این اصلاحیه تنها تغییراتی در بخش های کدهای در آمد و هزینه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در این اصلاحیه، ۲۰ پروژه به مبلغ دو و نیم میلیارد تومان حذف شده، هفت پروژه به مبلغ یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان پایدار شده است.

وی تصریح کرد: اجرای سه پروژه از پروژه های مزبور نیاز به مصوبه شوار دارد که شامل ایجاد یادمان شهدا، طرح ایستگاه دفن زباله و پل فلزی است.

اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد پس از توضیحات معاون شهرداری، با اصلاحیه بودجه موافقت کردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.