بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: نباید به روابط عمومی ها به عنوان تبلیغات چی نگریسته شود.

روابط عمومی ها در تبیین خدمات دولت کوتاهی نکنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی اظهار داشت:  تصور مدیران دستگاه های اجرایی از کار روابط عمومی نباید به تبلیغات و چسباندن بنر و پوستر درمناسبت ها محدود شود زیرا تبلیغات یک برنامه کوتاه مدت است اما برنامه های روابط عمومی دراز مدت است.

وی افزود: روابط عمومی ها جایگاه بالایی دارند و یکی از مهم ترین رسالت های آنان اطلاع رسانی است وبرای اینکه بتواند در انجام وظایف خود موفق باشد باید از تصمیم گیری های سازمان و دستگاه خود اطلاع داشته باشد.

وی گفت: روابط عمومی ها با پرداختن به مباحث متفکرانه و نقد منصفانه ضعف دستگاه ها را شناسایی کنند و با انعکاس آن به مدیران، در حل مشکلات یاری رسان باشند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: پیشتر، در شرایطی بودیم که به ما می گفتند به کجا صادرات داشته باشیم، چقدر و با چه قیمتی صادرات داشته باشیم اما اکنون این شرایط طی شده است.

وی تصریح کرد: پس از برجام، زمینه برای سرمایه گذاری ها بهتر شده ودر استان نیز سرمایه گذاران خارجی برای اجرای  چهار نیروگاه خورشیدی اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیکاری را معضل اساسی کشور عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری از ۱۴ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۱ درصد در وضعیت کنونی رسیده است و این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

استاندار خراسان شمالی از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خواست تا خدمات دولت را برای مخاطبان و مردم تبیین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بیان نشدن خدمات دولت به مردم از طرف رسانه ها را از نشانه ها و مصادیق مظلومیت دولت عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها ماهیت رسانه دارند و امروز در کشور با ضعف رسانه ای روبه رو هستیم و پذیرفته نیست که مردم صدای دولت را نشنوند و علمکرد دولت را مشاهده نکنند.

ایرانی اظهار داشت: این ضعف است که هنوز برخی از کارمندان دستگاه های اجرایی نیز نسبت به تبیین خدمات و عملکرد دولت تبیین نشده اند.

وی از مدیران خواست تا در تبیین و بیان خدمات دولت به مردم و مخاطبان دستگاه اجرایی خود  اهتمام داشته باشند تا مردم در جریان خدمات دولت قرار گیرند.

ایرانی با گلایه از مغفول ماندن برخی خدمات و عملکردهای دولت در رسانه ها گفت: تورم ۴۵درصد به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد اما کدام رسانه به مهار شدن این غول اقتصادی پرداخته است؟

وی جایگاه روابط عمومی ها را در معرفی این خدمات مهم عنوان کرد و افزود: اگر روابط عمومی در یک دستگاه  اجرایی نمی تواند در این باره به خوبی فعالیت داشته باشد کنار رود تا نیروی شایسته تر  جایگزین شود.

وی به برجام نیز اشاره کرد و از انتقادها برای برجام گلایه کرد و گفت: برخی از همان ابتدا با مذاکره ها و برجام مخالفت داشتند و اکنون نیز از اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده، خوشحال هستند که اجرای برجام بر هم می خورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.