رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه تروریستی در شهر حله عراق گفت: مابه استکبار جهانی می‌گوییم این قبیل اقدامات نه تنها مانع حضور مردم در اجتماع میلیونی راهپیمایی اربعین نیست بلکه سبب حضور پر شور تر مردم خواهد شد.

حادثه بمب گذاری کربلا یک انتقام ناشی از خشم حضور عظیم مردم در اربعین حسینی بود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی چمران در آغاز سیصد و هفتمین جلسه شورا به ذکر رخدادهای چند روز اخیر پرداخت و با یادآوری گرامی داشت هفته بسیج گفت: هفته بسیج را گرامی میداریم، بسیجی که شجره طیبه انقلاب اسلامی است و امروز ثمره آن را در کشورهای اسلامی شاهد هستیم.
وی ادامه داد: امروز در لبنان، عراق، سوریه و یمن با اتکا به همین نیروهای مردمی است که شاهد پیروزی‌های مداوم هستیم. ریشه این پیروزی‌ها همین نیروهای مردمی است.
چمران افزود: امیدواریم بسیج همواره با بصیرت بیشتر در کشورمان و سایر کشورهای دیگر پیش برود و شاهد پیروزهای مدوام در صحنه‌های بین المللی باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اجتماع عظیم مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: همایش بزرگ راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی مسلمانان بار دیگر نشان داد مسلمانان و شیعیان پیرو مکتب امام حسین(ع) هستند، همایشی که در جهان نظیر نداشته و نخواهد داشت.
چمران تصریح کرد: در ایام برگزاری این همایش بزرگ اسلامی استکبار جهانی سکوت اختیار کرده و خبری از آن را منعکس نکرد چرا که انعکاس این حادثه بزرگ بی‌شک به نفع آنان نخواهد بود اما ما شاهد بودیم که این حادثه بی‌نظیر پر بار تر از همیشه از سوی مسلمانان برگزار شد. حضور ۲۰ میلیون زائر در کربلا و در ایام اربعین یک حضور گسترده و غیر قابل انکار است برای کسانی که صاحب عقل و عدل هستند.
وی اظهار داشت: این حضور میلیونی بیش از پیش همبستگی ملت‌های مسلمان را به منحصه ظهور گذاشت و یاد آور زیارت مزار سید الشهدا در اولین اربعینی بود که توسط خاندان این امام همام برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کنار این همایش بزرگ مسلمانان حادثه تروریستی در شهر حله رخ داد که ناشی از عصبانیت تکفیری‌ها، تروریست‌ها و استکبار جهانی از اجتماع عظیم حسینی بود. آنان که تاب چنین رخدادی را نداشتند و دست به این اعمال وحشیانه زدند. این حادثه را به ملت مسلمان و خانواده داغدار هموطنانی که به شهادت رسیدند تسلیت عرض می‌کنیم.
چمران با اظهار محکومیت این جنایت دردمنشانه گفت: ما این حادثه را محکوم می‌کنیم و به استکبار جهانی می‌گوییم این حادثه‌های تروریستی نه تنها جلوگیر حضور مردم نیست بلکه قطعا حضور مردم را چشمگیرتر از قبل می‌کند مانند حادثه سامرا که بعد از واقعه تروریستی مردم حضوری انبوه‌تر در سامرا داشتند.
وی همچنین به حادثه برخورد دو قطار در روز جمعه اشاره کرد و افزود: حادثه برخورد دو قطار در دامغان و سمنان و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان که در بین آنان عده‌ای از زوار امام رضا(ع) نیز حضور داشتند. امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هم حادثه تروریستی شهر حله توسط وزارت امور خارجه باید پیگیری شود و هم حادثه برخورد دو قطار توسط مسئولان داخلی.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درگذشت مرجع عالی قدر آیت الله موسوی اردبیلی را تسلیت گفت و خاطر نشان ساخت: آیت الله موسوی اردبیلی از همراهان امام و همرزمان شهید بهشتی بودند و مدتی نیز ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشتند. در گذشت این مرجع عالیقدر را نیز تسلیت می‌گوییم.
چمران همچنین درگذشت سلیم موذن زاده اردبیلی را نیز تسلت گفت و ابراز داشت: از مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی از ذاکرین اهل بیت فردی که با صوت خوش الحان خود همه را مجذوب می‌کرد و مداحی‌های بی‌نظیری در ثنای خاندان عصمت و طهارت داشت. مرحوم موذن زاده بعد از ۸۰ سال دعوت حق را لبیک گفت.
چمران همچنین با اشاره به هفتم آذر ماه روز "وقف" گفت: هفتم آذر ماه روز وقف است، یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور که از نمونه‌های بی‌بدیل فقه اسلامی و فقه شیعه است. وقف یکی از راه‌هایی است که موجب تعدیل ثروت و جلوگیری از انباشت و بی‌مهابای ثروت می‌شود و می‌توان با آن خرابی‌های کشور را ترمیم کرد. امیدواریم این سنت حسنه همچنان فراگیر باشد و موجب آبادانی‌های فراوان در کشور شود.
وی یاد آور شد: امروز همچنین روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. نیروی دریایی که با شهامت در همان اولین روزهای جنگ تحمیلی نیروی دریایی عراق را از کار انداخت و آنها نتوانستند تا پایان جنگ قد علم کنند. امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توانسته تا کنار اقیانوس اطلس هم پیش برود و این حاکی از عزم راسخ این دلاور مردان دارد.
وی همچنین فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر بزرگ اسلام و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) و نیز شهادت جانسوز امام رضا (ع) را به امام زمان (عج) پیشگاه مقام معظم رهبری و همه مسلمانان تسلیت گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.