شهرکرد-جشنواره ایده برتر اولین قدم در راستای پژوهش سازی است، بنابراین اهمیت دادن به بحث ایده پردازی فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا جوانان بتوانند ایده های خود را که منجر به تولید ثروت می شود ارائه کنند.

نهادینه سازی پژوهش و ایده پردازی از مدارس آغاز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس بنیاد علمی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ظهر یکشنبه در نشست تخصصی هفته پژوهش گفت:جشنواره ای تحت عنوان ایده سبزکوه در کمیته علم و فناوری که شامل مجموعه ای از مراکز رشد، بنیاد نخبگان و دانشگاه ها است برگزار خواهد شد.

مجتبی بنیادیان دهکردی افزود: جشنواره ایده برتر اولین قدم در راستای پژوهش سازی است، بنابراین اهمیت دادن به بحث ایده پردازی فرصت مناسبی  را ایجاد میکند تا جوانان بتوانند ایده های خود را که منجر به تولید ثروت می شود ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: سایتی تحت عنوان ایده سبزکوه در دانشگاه شهرکرد رونمایی شد و تاکنون ۲۰۰ ایده از سوی دانشجویان ارسال شده است که با گزینش های اولیه و داوری های انجام شده در حوزه های مختلف ایده هایی از جمله ۲۵ایده در حوزه سلامت، ۵۴ ایده فنی و مهندسی، ۴۲ ایده محیط زیست، ۲۱ ایده در حوزه مدیریت شهری ، ۱۲ ایده با محوریت برنامه ریزی و ۱۸ ایده در حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شده است.

بنیادیان دهکردی افزود: از برگزیدگان ایده برتر در روز افتتاحیه هفته پژوهش مورخه ۲۰ آذر ماه تجلیل بعمل می آید و علاوه بر جوایز نقدی،امکان شرکت در کارگاه های تولید محصول و مراکز رشد دانشگاه ها را خواهند داشت.

در ادامه این نشسترئیس پارک علم و فناوری استان گفت: امروزه بحث فناوری شاه کلید توسعه هر جامعه ای است و اگر فرهنگ پژوهش را در سطح جامعه نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات و دغدغه ها  حل خواهد شد.

اسماعیل پیرعلی افزود: تلاش شده ایده های راه یابی شده به نمایشگاه پژوهش متعلق به امسال باشد.

وی خاطر نشان کرد:از غرفه های موجود در نمایشگاه ۲۰ غرفه به دستگاه های اجرایی استان و ۲۰ غرفه به شرکت های فناوری اختصاص داده شده است.

در ادامه این جلسه مسئول کیمته دانش آموزی استان گفت: یکی از مهمترین مباحث در آموزش و پرورش گسترش فرهنگ پژوهش و ایده پردازیست.

اسماعیلی افزود: در آموزش و پرورش، پژوهش به دو قسمت پژوهش و فرهنگیان و پژوهش و دانش  آموزی تقسیم می شود که پژوهش و دانش آموزی شامل جمع آوری ایده ها از مدارس استان و ارسال به جشنواره خوارزمی است که در دوره متوسطه برگزار میگردد  و در دوره ابتدایی جشنواره جابربن حیان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت:در قسمت پژوهش و  فرهنگیان یکی از اهداف حل مشکلات آموزش و پرورش است و در خصوص پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری که در زمینه های پژوهشی، آموزشی و پرورشی می باشد حمایت های مالی صورت میگیرد و از کلیه کسانی که در امر پژوهش با موضوعات حل معضلات موجود در کلاس و مدرسه و تقویت مهارتهای حرفه ای معلمان فعالیت دارند، حمایت های مالی و غیر مالی صورت میگیرد.

اسماعیلی افزود:با برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای فرهنگیان تلاش شده که بسیاری از مشکلات به روش علمی حل شود.

مسئول کیمته دانش آموزی استان در پایان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بازدیدهایی برای دانش آموزان از این نمایشگاه در نظر گرفت شده است و تلاش می شود از دانش آموزانی که عنوان ایده های برتر را کسب کرده اند قدردانی بعمل آید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.