محمدنبی حبیبی با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا در وضع جدید تحریم‌های ۱۰ ساله گفت: دولت و مجلس بگویند اقدام متقابل در مقابله با نقض برجام چگونه است؟

  دولت و مجلس بگویند اقدام متقابل در مقابله با نقض برجام چگونه است؟

به گزارش«قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی در پایان نشست ماهیانه دبیران این حزب افزود: دشمنان نمی‌توانستند قدرت نرم شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) را در گستره انبوه انسانی در مسیر نجف-کربلا ببینند و ساکت باشند بنابراین دست به این اقدام زدند که از خداوند متعال می‌خواهیم شهدای اربعین را با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند.
** مجلس و رئیس جمهوری موظف به بررسی دقیق حادثه قطارهستند
وی در ادامه با اشاره به حادثه تصادف دو قطار مسافربری در سمنان گفت: این دومین بار است که این حادثه در دوسال اخیر و در همین منطقه رخ می‌دهد. سال 93 برخورد دو قطار حادثه‌آفرید و دهها نفر کشته و مجروح شدند. مجلس و رئیس جمهوری موظفند بررسی دقیق و کارشناسانه ای را معمول دارند. دادستان کل کشور هم که مدعی العموم هستند لازم است دستورات لازم را بدهند و سپس نتیجه بررسی ها را به مردم اعلام کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به سخنان رئیس مجلس که گفته بود ایران در مورد نقض برجام با اقدام متقابل، آمریکا را سر عقل می‌آورد، اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس در مورد شرارت جدید آمریکایی‌ها موضع قاطع و خوبی گرفت. سؤال افکار عمومی اینجاست که اقدامی که آمریکایی‌ها را سر عقل می‌آورد چیست؟
حبیبی افزود: اکنون همه در کنگره آمریکا بسیج شده‌اند و به اجماع هم رسیده‌اند که فشارها علیه ایران را تشدید کنند بنابراین دولت و مجلس باید پاسخ لازم را برای این گستاخی فراهم آورند.
وی سپس این پرسش را مطرح کردکه دیپلماسی دولت در مورد نقض آشکار برجام چه پاسخی دارد و برنامه دولت برای مقابله با نقض احتمالی برجام چیست؟
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: امروز هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است الا اینکه صدای طبل خصومت ورزی دولت و مجلس آمریکا با ملت ایران بیش از پیش به گوش می‌رسد.
حبیبی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان فرمودند تمدید تحریم 10 ساله نقض برجام است و ایران واکنش نشان خواهد داد، گفت: دولت و مجلس باید صریحاً واکنش عملی نشان دهند.
وی حاشیه‌سازی‌های برخی در مجلس و دولت را مانع پرداختن به مسایلی که به متن انقلاب مربوط است دانست و گفت: لغو یک سخنرانی در مشهد و جنجال‌آفرینی‌های رسانه‌ای در این مورد تولید حاشیه برای فراموش کردن متن است.
حبیبی با اشاره به مشکلات مردم گلستان و مازندران در روزهای اخیر اظهار کرد: برق، گاز و آب شماری از شهرهای استان مازندران و گلستان قطع شده در حالی که نه طوفانی رخ داده و نه سیلی آمده است و فقط قدری با افت دما روبه رو بوده‌ایم و آن را هم 5 روز پیش هواشناسی گزارش داد. چرا مسئولان استان و کشور در این باره کاهلی به خرج دادند؟
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر از داده‌های اطلاعاتی و هشدارهای هواشناسی در این موقع استفاده نشود پس کجا می‌شود استفاده کرد؟.
وی در ادامه با اشاره افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی افزود: قیمت برخی از اقلام کالاهای اساسی در هفته های اخیر افزایش بی رویه یافته است؛ مسئولان در این زمینه موظف به جلوگیری از آن هستند.
حبیبی در ادامه به مناسبت هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان کشور، اظهار داشت: بسیج همانطور که رهبری فرمودند تبلور مردم‌سالاری دینی است. دست نرم و سخت انقلاب علیه دشمن از آستین بسیج و همفکران آنها بیرون می‌آید.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اقدام اخیر بسیج در واکسیناسیون دهها میلیون قطعه طیور در عمق روستاهای کشور و دهها خدمت دیگر را یک اقدام انقلابی دانست و تاکید کرد: این اقدام واقعاً شایسته تقدیر است و از خداوند می‌خواهیم به ما هم توفیق دهد بسیجی زندگی کنیم و بسیجی بمیریم و خار چشم دشمنان اسلام باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.