قم- یکی از مراجع تقلید شیعیان بیان کرد: افرادی که به هر عنوانی مسئولیت در نظام دارند، باید مواظب اعمال و رفتار خود باشند با عمل و رفتار خود کاری نکنند که مردم از دین، اسلام ، نظام و انقلاب بیزار شوند.

مسوولان با رفتار خود مردم را از دین و انقلاب بیزار نکنند

به گزارش قدس آنلاین،آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی عصر یکشنبه در دیدار  مسئولین  ستاد اقامه نماز شهرداری استان قزوین  با بیان اینکه یکی از وظائف انسانها مراقبت از نفس اماره است، گفتند: اگر بشر مواظب نفس سرکش خود نباشد،  قطعا گرفتار خواهد شد و با اطاعت و پیروی از شیطان درون گمراه خواهد شد.

وی بیان کرد: خدای متعال به موضوع شیطان در قرآن اشاره می کند و می فرماید شیطان قسم خورده که من به عزت تو  بنده های تو را گمراه خواهم کرد و این نشان می دهد که شیطان با همه مشکلاتی که دارد خدا را قبول دارد، ولی متاسفانه بعضی از انسانها با افکار شیطانی که دارند حتی شیطان هم حریف آنها نمی شوند.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: متاسفانه بعضی ها بر خلاف شیطان قسم به دورغ می خورند، شیطان قسم خورد که انسان را فریب دهد و  روی این حرف  خود هم ایستاد؛ بعضی از انسانها قسم می خورند فلان کار را انجام ندهند، ولی روی قسم خود ایستادگی نمی کنند و قسم را می شکنند.

وی ادامه داد:  خدای متعال شراب را حرام کرده است، اما بعضی برای خود بر خلاف دین حکم جاری می کنند و خوردن  فلان شی نجس را حلال می کنند در حالی که خوردن مال حرام، حرام است.

 مرجع عالیقدر شیعیان عنوان کرد: اسلام خوردن گوشت خوک و شراب را حرام می داند و ما حق نداریم از پیش خودمان در حکم خدا تصرف کنیم و آن را حلال بدانیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند:  انسان در هر حالی گرفتار شیطان است و بهترین راه برای رهایی از نفس اماره، تذکر، استغفار و توبه است.

معظم له افزودند: کسانی که به هر عنوانی مسئولیت در نظام دارند، باید مواظب اعمال و رفتار خود باشند کاری نکنند که با عمل و رفتار خود  مردم را از دین، اسلام ، نظام و انقلاب بیزار کنند.

 ایشان گفتند: مسئولین در جامعه اسلامی باید الگوی مردم باشند، الگوی به این است عملی را بر خلاف دین و مصالح اسلام انجام ندهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.