در حالی که معاون معاون توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان تا ۲ هفته پیش منتقد جدی و سرسخت فدراسیون ورزش‎های همگانی بود اما در یک چرخش عجیب عملکرد این فدراسیون را مثبت و خوب ارزیابی کرد.

چرخش ۱۸۰ درجه‎ای معاون وزیر در ۱۶ روز/ از تذکر به تغییر رویکرد تا غش کردن سمت فدراسیون!

به گزارش قدس آنلاین،  غلامرضا شعبانی‌بهار که روز جمعه 21 آبان ماه در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافته بود انتقادهایی از فدراسیون همگانی انجام داد. بخشی از صحبت‌های شعبانی‌بهار که در غرفه تسنیم گفته بود به شرح زیر است:

«غلامرضا شعبانی‌بهار درباره همایش‌های پیاده‌روی سراسر کشور و اهدای جوایزی چون خودرو در برخی از آنها گفت: یکی از برنامه‌های ما در توسعه ورزش‌های همگانی، همایش پیاده‌روی است. من بارها به فدراسیون ورزش‌های همگانی گفتم که رویکردتان را اصلاح کنید و متناسب با شرایط روز و منطبق با استانداردها و نیز همفکری با کارشناسان این حوزه برنامه‌ریزی کنید. افراد زیادی به این پیاده‌روی جمعه‌ها انتقاد می‌کنند که انتقادشان هم بجاست.

وی افزود: من با اهدای جوایزی مثل ماشین مخالفم. برخی دوستان جوایزی چون پراید می‌دهند که با توسعه ورزش منافات دارد. ما باید جوایزی بدهیم که به سمت ورزش‌های همگانی باشد. مثلاً اهدای ماشین هم کم تحرکی به بار می‌آورد و هم آلودگی محیط زیست و هم هزینه‌های اقتصادی به دنبال دارد. انگیزه‌ها و مشوق‌ها می‌توانند برای ورزش همگانی کمک کنند اما باید این جوایز هدایت شده باشد. هفته پیش در شهرستانی بودم و در آنجا گفتم حق ندارید در ورزش همگانی یک ماشین 20 میلیونی بدهید، شما می‌توانید این مبلغ را به هر نفر یک میلیون تومان بدهید که مثلا کفش ورزشی بخرند یا می‌توانید بُن ورزشی بدهید. این کار علمی نیست و اگر قرار به کار نمایشی باشد چیز سختی نیست. فدراسیون‌ها تا حدودی استقلال دارند اما نباید در این راستا از آنها استفاده شود.

معاون توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص کلاس‌های مربیگری و داوری که فدراسیون‌ آنها را برگزار می‌کند و در مدت اندکی مدرک می‌دهند، اظهار داشت: هر فدراسیون باید رویکردهای وزارت ورزش را دنبال کند شاید یک فدراسیون بخواهد درآمدزایی کند و کلاس‌های داوری و مربیگری نیز خوب است، اما نباید انرژی یک مدیر فقط معطوف به چنین چیزهایی باشد. برنامه مدیران باید جامع، کامل و ورزشی باشد و اساس کار آنها نباید برگزاری کلاس و درآمدزایی باشد. به آنها تذکر دادم که این رویه را اصلاح کنند.»

با این حال روز 7 آذر خبری روی خروجی سایت رسمی فدراسیون ورزش‎های همگانی قرار گرفت که شاید بتوان آن را اتفاقی نادر و عجیب در ورزش کشور قلمداد کرد. معاون توسعه ورزش‎های همگانی وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون ورزش‎های همگانی حضور یافت و صحبت‎هایی مطرح کرد که با اظهارت 16 روز قبل خود زمین تا آسمان فرق دارد. اظهارات شعبانی‎بهار در فدراسیون‎ ورزش‎های همگانی به شرح زیر است:

«شعبانی‌بهار اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های همگانی تنها فدراسیونی است که ماموریت آن مستقیما در راستای ماموریت و رسالت وزارت ورزش و جوانان است و ماموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهد چرا که اولین وظیفه وزارت ورزش توسعه و تعمیم ورزش همگانی در بین آحاد جامعه است. انگیزه دکتر مجدآرا و مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی همانند فدراسیون‌های المپیکی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقشی که فدراسیون ورزش‌های همگانی می‌تواند در راستای همگانی کردن ورزش داشته باشد، ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف فدراسیون ورزش‌های همگانی ایجاد جذابیت برای گروه‌های مخاطب مختلف از طریق ثبت رشته‌های جدید است لذا باید نیازهای نسل جوان و نوجوان شناسایی و به آن توجه شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر انتقادهای منتشر شده اخیر در برخی خبرگزاری‎ها ، تصریح کرد: فعالیت تمامی فدراسیون‌ها در شورای معاونین دیده می‌شود و این انتقادها به فدراسیونی که با برنامه کار می‌کند وارد نیست و مهم این است که این فدراسیون با سرعت در مسیر بالندگی، نشاط و پویایی حرکت می‌کند.

شعبانی‌بهار خاطرنشان کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی به دلیل تنوع فعالیت‌های ورزشی و تعداد قابل توجه انجمن های ورزشی تحت پوشش به لحاظ آمار از جمله فدراسیون‌های خوب است و 9 فدراسیون معاونت ورزش همگانی همه برای به کارگیری ظرفیت ورزش همگانی و تحقق اهداف فدراسیون ورزش‌های همگانی گام برمی‌دارند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های دکتر مجدآرا و پرسنل فدراسیون اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های همگانی مورد حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان است و با ایجاد هم افزایی باید مقدمات مطالبه عمومی جامعه را فراهم آوریم.»

حال این سؤال پیش می‎آید که دلیل چرخش 180 درجه‎ای موضع شعبانی‎بهار در خصوص فدراسیون ورزش‎های همگانی و رئیس این فدراسیون چیست؟ چه اتفاقی رخ داده که تنها 16 روز بعد از آن اظهارات و گلایه‎های شدید، اینگونه از مجدآرا و فدراسیونی مطبوعش تعریف و تمجید می‎کند؟ یعنی در این 16 روز رویکرد فدراسیون ورزش‌های همگانی 180 درجه تغییر کرده و میل باب و تایید شعبانی‌بهار شده یا اینکه اتفاق دیگری رخ داده است؟

 در هر حال به نظر می‎رسد زمان آن رسیده که مسعود سلطانی‎فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان ورودی جدی به موضوع ورزش همگانی داشته باشد تا این بخش که مورد تاکید مسئولان ارشد نظام و در راس آنها مقام معظم رهبری است، در مسیر درستی هدایت شود نه اینکه به فاصله 16 روز همه چیز از بد به خوب تغییر پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.