مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تبیین مصادیق موقوفات مورد نیاز به مردم توسط رسانه ها گفت: وقف برای نذری در روز عاشورا و اربعین حسینی، اشباع شده است.

ضرورت تبیین مصادیق موقوفات موردنیاز به مردم توسط رسانه ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی در نشست تخصصی و صمیمی خود با مدیران مسئول رسانه های استان با محوریت نحوه ترویج سنت حسنه وقف در جامعه با اشاره به حوادث اخیر حله عراق و قطار تبریز- مشهد و تسلیت به خانواده های معزا گفت: حادثه قطار تبریز- مشهد حادثه بسیار اسفناکی بود و امیدواریم خداوند برای جان باختگان این حادثه، مغفرت و برای بازماندگان نیز صبر جزیل عطا فرماید.

وی با بیان اینکه اولین روز از دهه وقف به نام" وقف و رسانه" نامگذاری شده است ادامه داد: مساله وقف، یک مساله دینی و ملی محسوب شده و در اسلام نیز تاکید ویژه ای نسبت به آن شده است. رسانه ها به دلیل ارتباط مستمری که با مردم دارند می توانند نسبت به تشویق آنان برای حضور در این حوزه معنوی و اجتماعی تلاش کرده و برکات وقف را در جامعه برای مردم ملموس تر نمایند.

 وی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح در حوزه موقوفات و تلاش برای افزایش بهره وری آن ها تصریح کرد: در برخی حوزه ها همچون وقف برای نذری در روز عاشورا برای امام حسین(ع) اشباع شده و انتظار داریم مردم به سمت وقف در نیازهای فعلی جامعه حرکت کرده و در رفع بخش مهمی از نیازهای جامعه گام بردارند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) نسبت به عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد: همه با هم باید تلاش کنیم که آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را به مهم ترین قطب های فرهنگی جامعه تبدیل کنیم که به جرات می توان گفت هنوز با این امر فاصله بسیاری داریم.

حجت الاسلام مصائبی در همین راستا ادامه داد: باید از امامزادگان و مساجد در جهت معنوی، وقفی، فکری، امنیتی و ... بیش از پیش استفاده کرد تا شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش استان و میهن عزیزمان؛ ایران باشیم .

 وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لزوم ارائه آماری شفاف از درآمد و هزینه کرد اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ایجاد اعتماد عمومی و تشویق مردم به حضور در حوزه وقف گفت: " ما ترسی از ارائه شفاف آمار این چنینی نداریم ولی اگر به عنوان مثال میزان درآمد را اعلام کنیم، برخی ها در مورد جزیی ترین هزینه کرد نیز سوال می کنند و در نهایت تلاش می کنند که ما را زیر سوال ببرند. اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به هزینه کرد ریال به ریال درآمدهای موقوفات، حساسیت ویژه ای داشته و دستگاه های نظارتی نیز نسبت به این موضوع، نظارت مستمری دارند که تا کنون کوچکترین خلافی مشاهده نشده است."

 کمک مالی به ازدواج ۷۰ زوج، توزیع ۴۰ هزار پرس غذا در ماه محرم، هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان از درآمد موقوفات به مساجد و ... از مهم ترین مواردی بود که به گفته مصائبی در سالجاری توسط این اداره کل انجام شده است.

وی در پایان از مدیران رسانه ها خواست که در طول سال با روحیه مطالبه گری، همکاری بیش تری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.