امروز در بازارهای جهانی با تضعیف ارزش دلار و نیز کاهش میزان سرمایه صندوق حمایت‌کننده از طلا، قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی 6.5 دلار افزایش یافت.

قیمت طلا 6.5 دلار افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 6.5 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1190 دلار و 40 سنت معامله شد.

قیمت امروز طلا در کمترین زمان 1189 دلار و 30 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1198 دلار به فروش رفت. قیمت  امروز فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته با 84 دلار و 30 سنت کاهش همراه شد اما نسبت به یک سال گذشته 133 دلار و 80 سنت افزایش داشت.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره، پلاتینیوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 34 سنت، 3 دلار و 21 دلار را تجربه کردند. قیمت رادیوم نسبت به روز گذشته ثابت بود.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشت: کاهش ارزش دلار در مقابل سبد سایر عرضه‌ها، عامل اصلی افزایش قیمت طلا بود. امروز شاخص دلار از بیشترین میزان 14 سال گذشته 67 درصد افت کرد. از سوی دیگر میزان ذخایر صندوق حمایت از طلا (SPDR) نیز 73 صدم درصد افت داشت که باعث شد پشتوانه این صندوق از فلز زرد کمتر شود.

دنیل هنس تحلیل‌گر ANZ گفت: «تقویت دلار در روزهای گذشته باعث شد تا حدودی ارزش آن افت پیدا کند و ما شاهد خرید در روزهای آتی هم خواهیم بود این بیشترین میزان فروش طی چند هفته گذشته بود».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.