ملی‌پوش فوتسال ایران گفت: بازی کردن در جام باشگاه‌های اروپا برای من خیلی لذت‌بخش بود و خیلی خوشحالم که توانستم علاوه بر بازی کردن، گل هم بزنم.

گفت‌وگو با اولین گلزن ایرانی در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های اروپا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حسین طیبی ملی‌پوش فوتسال کشورمان پس از درخشش تیم ملی فوتسال ایران و کسب مقام سومی جهان در مسابقات جام جهانی 2016 کلمبیا مورد توجه باشگاه غیرت قزاقستان قرار گرفت و به این تیم پیوست. طیبی در اولین حضور خود در جام باشگاه‌های اروپا موفق به گلزنی برای این تیم شد و به نخستین بازیکن ایرانی تبدیل شد که در جام باشگاه‌های اروپا گلزنی کرده است. در همین خصوص گفت‌وگویی با حسین طیبی انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

* ابتدا در مورد شرایط تیم غیرت و امکاناتی که این باشگاه دارد، صحبت کنید. به نظر شما این باشگاه چه تفاوتی با باشگاه‌های ایرانی دارد؟

این باشگاه سطح فوق‌العاده‌ای دارد و شرایطش خیلی متفاوت با چیزی است که در ایران دیدم. وقتی باشگاهی قهرمان اروپا می‌شود، دلیل دارد و آن هم به خاطر امکانات، برنامه‌ریزی و نظم فوق‌العاده‌ حاکم بر تیم است. در مجموع باشگاه غیرت وضعیت خیلی خوبی دارد. فکر می‌کنم باشگاه‌های ایرانی از نظر امکانات در سطح بالایی نیستند. یعنی امکانات باشگاه‌های ایرانی هنوز حرفه‌ای نشده است و از لحاظ سخت افزاری هم به سطح حرفه‌ای نرسیده‌ایم، اما از نظر فنی لیگ ایران یکی از بهترین لیگ‌های دنیاست.

* شما به عنوان اولین ایرانی موفق به گلزنی در جام باشگاه‌های اروپا شدید. نظرتان در این مورد چیست؟

بازی کردن در جام باشگاه‌های اروپا برای شخص من خیلی لذت‌بخش بود و خیلی خوشحالم که توانستم علاوه بر بازی کردن، گل هم بزنم. من قبل از اینکه به تیم غیرت بپیوندم از تیم‌های دیگر مانند مگنوس برزیل نیز پیشنهاد داشتم، اما به این دلیل غیرت را انتخاب کردم که این تیم در جام باشگاه‌های اروپا حضور دارد و افتخارات زیادی هم کسب کرده است. دوست داشتم بازی کردن در اروپا را تجربه کنم و از این انتخابم نیز خیلی خوشحال و راضی هستم. از اینکه این افتخار نصیبم شد تا اولین گلزن ایرانی جام باشگاه‌های اروپا باشم خیلی خوشحالم. همین که به عنوان یک ایرانی در این بازی‌ها حضور دارم باعث افتخار من است.

* سطح بازی‌های جام باشگاه‌های اروپا را چطور دیدید؟

سطح بازی‌ها فوق‌العاده بالاست، حتی تیم‌هایی که من شناختی روی آنها نداشتم هم شرایط فوق‌العاده خوبی داشتند و از آمادگی جسمانی بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور کلی در این بازی‌ها تمام تیم‌ها تاکتیک‌های روز دنیا را به نمایش می‌گذارند.

* به نظرتان بازیکنان دیگری هم از ایران می‌توانند در این سطح فوتسال بازی کنند؟

شما مطمئن باشید که خیلی از بازیکنان ایرانی می‌توانند در اروپا فوتسال بازی کنند، چون بازیکنان ایرانی از با استعدادترین فوتسالیست‌های جهان هستند و قابلیت فوق‌العاده‌ای دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.