کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هفته فرهنگی قرآن و عترت با حضور ۲۰۰ مؤسسه قرآنی از ۱۰ تا ١٦ بهمن ماه امسال با همکاری همه دستگاه‌های استان در کرمان برگزار می‌شود.

کرمان در بهمن ماه امسال هفته فرهنگی عترت و قرآن برگزار می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمدرضا علیزاده در پنجمین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان کرمان که صبح سه شنبه نهم آذرماه در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان تشکیل شد اضافه کرد: این هفته با هدف تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این هفته ١٥ جشنواره قرآنی با ٣٥ موضوع با همکاری همه دستگاه‌های استان برگزار می‌شود.

حمید ذکاء‌اسدی ،معاون سیاسی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به این که برای توسعه قرآن باید از ابزارهای نوین استفاده شود گفت: با استفاده از این ابزار می‌شود در هر خانه یک مرکز قرآنی ایجاد کرد ،بنابراین باید از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی در امر توسعه قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

ذکاء‌اسدی با اشاره به این که هنر نیز ابزار مناسبی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است گفت: در خود قرآن بسیاری از مطالب در قالب داستان آمده و داستان حضرت یوسف هنرمندانه بیان شده است.

معاون سیاسی استاندار کرمان با اشاره به این که باید باور کنیم که هنرمندان ما مسلمان و دارای اعتقادات دینی هستند تصریح کرد: نباید به ظاهر افراد نگاه کرد و از طرفی حافظان قرآن نیز هنرمند هستند که توانسته‌اند با هنرمندی قرآن کریم را به شیوه‌های مختلف حفظ کنند.

در ادامه این نشست اصغر امیرنیا مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هفته قرآن و عترت امسال در ١٠ استان کشور برگزار می شودکه برنامه های آن بر پایه تولید آثار هنری و ادبی است.

وی گفت: جریان سازی قرآنی و هم افزایی دستگاه ها در استان از جمله اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت است و همه دستگاه ها مکلف هستند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی حرکت کنند.

امیرنیا با بیان این که رابطه جامعه دینی ما با جامعه هنری ضعیف است گفت: باید ارتباط اصولی با معرفت افزایی برای هنرمندان ایجاد کنیم تا به مفاهیم قرآنی رجوع کنند و ارتباط بین جامعه هنری و دینی برقرار و تقویت شود.

وی تاکید کرد: فعالیت های قرآنی باید استمرار داشته باشد و به ماه ها رمضان، محرم و صفر محدود نشود.

امیر نیا گفت: جذب هنرمندان در رشته های مختلف مانند صنایع دستی و هنرهای تجسمی به سمت فعالیت های قرآنی و فعال شدن اقتصاد هنر قرآنی باید در هفته قرآن و عترت دنبال شود.

همچنین دراین نشست از پوستر هفته قرآن و عترت رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.