مشهد- تولیت آستان قدس رضوی در ویژه مراسم شب شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) در صحن حرم مطهر رضوی گفت: توفیق زیارت بارگاه رضوی فرصتی مغتنم برای خودسازی و تعالی روحی و آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان سازی و معرفت افزایی است.

آستان قدس رضوی مدرسه معرفت افزایی است/ضرورت تسری فرهنگ رضوی در ایران اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سپس تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ویژه مراسم سوگواری امام مهربانی ها و آئین خطبه خوانی اظهار کرد: زائران در این بارگاه ملکوتی و در محضر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) معرفت افزایی و ظرفیت­سازی می‌کنند.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان سازی است که در آن وجود مبارک عالم آل محمد(ع) معلم و تمامی دلدادگان و عاشقان ساحت قدسی حضرات معصومین(ع) متعلم هستند.

وی ابراز کرد: در این مدرسه متعالی، آنچه لازمه تکامل، رشد و ترقی یک انسان سالک الی الله است، با مدد گرفتن از جایگاه عظیم حضرت ثامن الحجج(ع) کسب می‌شود؛ در این صحن و سرای ملکوتی، زائر عبودیت و دگرخواهی در پرتوی خداخواهی را از مزور می‌آموزد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به خطبه شب شهادت حضرت رضا(ع)، ابراز کرد: این خطبه به هیچ عنوان امری تشریفاتی نبوده، بلکه از اعتقادی راسخ و ایمانی قلبی سرچشمه می‌گیرد؛ اعتقادات و باورهایی نسبت به توحید، نبوت، امامت، ولایت و معاد در این خطبه بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی پدیده‌ای بوده که بر اساس قرآن و آموزه‌های ناب اسلامی شکل گرفته است، اضافه کرد: به واسطه شکرگذاری نعمت نظام اسلامی، در خطبه این شب به روح ملکوتی موسس عظیم الشان نظام درود و برای عزت و سلامتی وارث به حق ایشان دعا خوانده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به منشور هفتگانه رهبری معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی اشاره و عنوان کرد: در سیره زندگی حضرت رضا(ع) و اجداد بزرگوارشان همواره توجه به محرومان، ضعفا و مستمندان مورد تاکید بوده است،‌ بنابراین خادمان رضوی به عنوان جلوه تعلیم دیدگان و پرورش یافتگان در محضر حضرت ثامن الحجج(ع) باید اخلاق، رفتار، کردار و گفتارشان نیز تجلی اندیشه و سیره رضوی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن طلب استعانت از محضر مقدس حضرت رضا(ع) برای توفیق گره گشایی از مشکلات نیازمندان و محرومان، بر لزوم تناسب معنوی میان حرم و حریم تاکید و خاطرنشان کرد: در فرهنگ میزبانی نسبت به زائران، به گونه‌ای باید عمل کرد که گویی حرم و حریم یک فضا هستند، نه تنها مشهد مقدس و استان خراسان بلکه تمام ایران اسلامی باید جلوه و آهنگ رضوی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.