ساری- مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر مازندران گفت: متاسفانه استقبال خوبی از بیمه روستایی نشده و تنها ۱۴ درصد جمعیت هدف در استان بیمه شدند.

بیمه روستائیان با استقبال کمی روبروست

علی قمی اویلی در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه از ۴۶۰هزار جامعه هدف در مازندران تنها ۶۴هزارنفر تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: عدم اطلاع رسانی و تبیین بیمه روستایی موجب شده در این طرح موفق نباشیم.

وی یادآور شد: برای رفع این نقصان و جذب بیشتر روستائیان و عشایر، استاندار مازندران ستاد بیمه روستایی را تشکیل تا با رفع مشکلات، این روند شتاب بیشتری گیرد.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر مازندران بیمه را یکی از معیارهای توسعه یافتگی خواند و تاکید کرد: بیمه ارتباط مستقیمی با فرهنگ داشته و امید به فردا را افزایش می دهد.

قمی اویلی با بیان اینکه بیمه روستایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و گسترش عدالت اجتماعی ایجاد شد، گفت: گسترش بیمه های روستایی از پدیده مهاجرت جلوگیری نموده و با کاهش فاصله میان غنی و فقیر، کرامت انسانی را بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمه روستایی یک بیمه اجتماعی بوده و مستمری پیری، مستمری بازماندگان و ازکارافتادگی در آن گنجانده شده است، مشمولین بیمه روستایی را تمام افراد دارای ۱۸ سال، ساکنان دایمی روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزارنفر، صاحبان باغ  و مزارع در روستا و کارگران فصلی ذکر کرد.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر مازندران با بیان اینکه افراد تحت پوشش با ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه بیمه، مشمول بازنشستگی می شوند، گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد در دستور کار قرار دارد و نمایندگان مجلس این طرح را مصوب نمودند و شورای نگهبان نیز برای رفع ابهامات آن را به کمیسیون بهداشت ارجاع کرد.

قمی اویلی با بیان اینکه برای اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در کشور ۵۰ تا ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد، یادآور شد: اگر این طرح اجرایی شود، افراد می توانند با « ۷۰ سال سن و ۱۰ سال بیمه »، « ۶۹ سال سن و ۱۱ سال بیمه» و« ۶۵سال سن و ۱۵ سال بیمه » بازنشسته شوند.

وی با اشاره به اینکه درصدد واگذاری کارگزاری های بیمه به بخش خصوصی می باشیم، خاطرنشان نمود: بیمه شدگان می توانند فقط برای یکبار بیمه خود را به صندوق های دیگر انتقال دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.