عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مبلغان و علماء ما با تأسی از امام رضا(ع) باید به زبان‌های مختلف مسلط بوده و به زبان‌های مختلف صحبت کنند و جواب مباحثات را بدهند.

مبلغان و علماء با تأسی از امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف مباحثه کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله محسن فقیهی با اشاره به وجود مکاتب مختلف دوران امام رضا(ع) اظهار داشت: حضرت مباحث علمی، توحیدی، فقهی، کلامی و اجتماعی را با ادیان مختلف مطرح می‌کردند و از جهات علمی با دانشمندان سطح  بالای ادیان بحث می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه در این جلسات امام رضا(ع) جواب همه این دانشمندان را می‌دادند و ازنظر علمی شخصیت بی‌نظیری بودند، افزود: در کتاب عیون اخبار الرضا نمونه‌های بسیاری از مباحثات امام رضا(ع) آمده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در مباحثات به زبان‌های مختلف صحبت می‌کردند و ایشان با زبان خودشان جواب آن‌ها را می‌دادند، گفت: مبلغان و علماء ما با تأسی از امام رضا(ع) باید به زبان‌های مختلف مسلط بوده و به زبان‌های مختلف صحبت کنند و جواب مباحثات را بدهند.

آیت‌الله فقیهی بابیان اینکه امام رضا(ع) اعتقادات متفاوت طرف مقابل را می‌دانستند و با توجه به اعتقاداتشان با آن‌ها مباحثه می‌کردند، خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی نیز در کتاب‌های خود از مباحث اهل‌تسنن استفاده کرده‌اند و این مسئله پیروی از امام رضا(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر شناخت ائمه اطهار(ع) و معرفت به ایشان گفت: این زیارت رفتن‌ها ثواب بسیاری دارد اما باید با شناخت و معرفت به امام رضا(ع) از ایشان پیروی کرده و عشق به حضرت داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.