نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه از مسیر عمل به موازین قرآن کریم می گذرد.

رسیدن به سبک زندگی اسلامی از مسیر عمل به موازین قرآن می گذرد

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در کلاس تفسیر قرآن کریم ضمن تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: دست‌اندرکاران حاکمیتی و ملی باید در سطح کلان کوششان این باشند که همه سطوح مردم و فرهیختگان جامعه با قرآن پیوند بخورند و به این کتاب آسمانی تمسک بجویند چرا که ذهن انسان مومن در کنار هر حادثه و در جریان هر عملی باید به بخشی از کلام الهی زنده شود.

وی  با بیان اینکه انس و الفت با قرآن میسر نمی‌شود مگر با "قرائت آیات الهی" ، تصریح کرد: اگر افراد در هر مقام و موقعیتی با قرائت قرآن انس بگیرند در این صورت قرآن همانند یک موجود زنده در کنار آنها بوده و همراهی‌شان می‌کند بنابراین باید قرائت قرآن و ایمان و پیوند با آن اولویت اول همه ما و متولیان قرآنی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به موضوع تحول فرهنگی گفت: تحول فرهنگی در جامعه نیازمند هدایت‌گری موثر است و بهره‌گیری از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و برنامه‌ریزی‌های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی این مهم را محقق می‌کند.

وی افزود: نشر معارف دینی و قرآنی در بین عموم مردم و در لایه‌های مختلف جامعه بسترساز ترویج و احیا فرهنگ اسلامی در جامعه است که مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه از مسیر عمل به موازین قرآن کریم می گذرد.

قرآن باید در همه زوایای زندگی انسان نهادینه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جایگاه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: اساس نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه فرهنگ اصیل اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) پایه‌گذاری شده به همین منظور باید تلاش کرد با همکاری دستگاه‌های فرهنگی زمینه توسعه و تقویت هر چه بیشتر این فرهنگ ارزشمند فراهم شود، چرا که مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب تنها با نهادینه کردن مبانی قرآن کریم در جامعه محقق می شود.

وی ادامه داد: قرآن باید در همه زوایای زندگی انسان نهادینه شود زیرا هر نقصانی حاصل مهجوریت و فاصله گرفتن از کلام وحی و سفارش‌های الهی است.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: از اهداف نظام اسلامی ترویج قرآن کریم است و این هدفی است که انقلاب اسلامی ایران دنبال می‌کرد که حاکمان قرآن در همه ابعاد بود.

وی با بیان اینکه سعادت و خوشبختی ما زمانی است که قرآن در همه عرصه‌های زندگی حاکم باشد افزود: باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که عموم جامعه نیاز خود به قرآن را درک کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه با فرهنگ قرآنی انقلاب اسلامی در جامعه دینی پیاده‌سازی شده است بیان کرد: این تفکر قرآنی در ایران اسلامی الگوی کشورهای اسلامی منطقه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.