سفیر ایران در سارایوو و نخست وزیر بوسنی و هرزگوین در دیداری دو جانبه بر توسعه همکاری ها و مناسبات بین دو کشور تاکید کردند.

تاکید ایران و بوسنی بر توسعه همکاری ها

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، محمود حیدری سفیر ایران در سارایوو با «فاضل نوالیچ» نخست وزیر فدراسیون بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نخست وزیر بوسنی و هرزگوین گفت: ایران و بوسنی از ظرفیت های بالایی برای توسعه روابط برخوردار هستند.

وی با اشاره به سفر هیات عالی رتبه بوسنیایی به ریاست باقر عزت بگوویچ به ایران اضافه کرد: این سفر بسترمناسبی را برای توسعه مناسبات دو کشور فراهم ساخته و از آن باید برای توسعه مناسبات اقتصادی استفاده کرد.

نوالیچ با اشاره به فرصت به وجود آمده برای ارتقاء روابط اقتصادی بین دو کشور، بر برطرف کردن برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه مناسابات اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دو کشور از روابط خوب فرهنگی و سیاسی برخورداند افزود: بسترهای خوبی در حوزه های گردشگری، دامداری، صنایع چوب، پتروشیمی برای همکاری های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

همچنین در این دیدار سفیر کشورمان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های دو طرف در زمینه های اقتصادی و با توجه به لغو تحریم های ظالمانه انتظار داریم که توسعه مناسبات تجاری دو کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و همکاری با بوسنی و هرزگوین در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آمادگی کامل دارد.

حیدری با اشاره به ظرفیت های صنعتی و علمی کشورمان افزود: ایران جزء کشورهای پیشرو در فناوری های نوین نظیر نانو تکنولوژی است و آمادگی داریم در این حوزه نیز با طرف بوسنیایی همکاری مشترک داشته باشیم.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد که با تسهیل شرایط بازرگانان دو کشور بتوانند با سهولت بیشتری در عرصه های اقتصادی فعالیت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.