مدیرکل دفتر بازاریابی میراث فرهنگی گفت: صنعت گردشگری حدود ۱۰ درصد از اقتصاد جهان به خود اختصاص داده است و باید شناخت مناسب از این حوزه به به گفتمان ملی در برنامه‌ریزی کشور مبدل شود.

شناخت از حوزه گردشگری به گفتمان ملی در برنامه‌ریزی کشور مبدل شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی‌باقر نعمتی زرگران ظهر پنج شنبه در افتتاحیه جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در هتل آسمان اصفهان  با بیان اینکه باید شناخت از حوزه گردشگری به گفتمان ملی و برتر در برنامه‌ریزی کشور مبدل شود،  اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری حدود ۱۰ درصد از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده و در آمد مستقیم صنعت گردشگری جهان از گردشگران خارجی حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۵۰ همین درآمد گردشگری حدود ۲۵ میلیارد دلار بوده است، افزود: صنعت گردشگری در جهان رشد بسیار شتابنده‌ای دارد که با هیچ صنعت دیگری قابل مقایسه نیست و با چنین شیب رشدی به مرور به برترین فعالیت اقتصادی دنیا مبدل شود.

ورود هر ۹ گردشگر به ایران ایجاد یک شغل را در بردارد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه از هر ۱۱ شغل در جهان یکی مربوط به گردشگری است و از هر ۹ گردشگری که وارد کشور شود یک شغل ایجاد می‌شود، بیان داشت: آثار فرهنگی، دیپلماسی گردشگری به عنوان ارزش‌های مادی غیرقابل ارزش‌گذاری است و بر این اساس توجه خاص به این صنعت ضروری است.

وی با بیان اینکه با توسعه صنعت گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر کاهش پیدا می‌کند چراکه حلقه‌ای از نفوذ فرهنگی ایجاد می شود، ادامه داد: تنوع جغرافیایی و قومی ایران بسیار ارزشمند است و در چنین شرایطی با چالش‌های متعدد اقتصادی، رکود، فاصله طبقاتی، مواجه هستیم گردشگری راه حلی مناسب برای برون رفت از تمامی این مشکلات است.

رونمایی از سند راهبردی مطالعات غذایی ایران

 نعمتی زرگران با بیان اینکه گردشگری موجب توسعه جوامع محلی و توزیع ثروت می‌شود به نوعی که تمام جوامع از روستا تا شهر را از ثمرات خود بهره‌مند می‌سازد، گفت: اگر در صنعت ۳۰۰ میلیون تومان برای هر شغل باید سرمایه گذاری انجام شود  تنها با ۳۰ میلیون تومان در صنعت پاک گردشگری می‌توان همین کار را انجام داد.

گفتنی است در پایان این مراسم از سند راهبردی مطالعات غذایی ایران و اطلس غذای ایرانی رونمایی و  نمایشگاه «غذای ایرانی، فرهنگ گردشگری» در باغ موزه چهلستون افتتاح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.