یکی از مراجع تقلید گفت: برخی از موقوفات عام هستند که می‌توان صندوقی را تشکیل داد و عواید حاصل از محل این موقوفات را تجمیع کرد.

صندوقی برای تجمیع عواید حاصل از موقوفات عام تأسیس شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی غروب پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی اظهار داشت: سازمان اوقاف اقدامات بسیار زیادی انجام می‌دهد و ابعاد آن شئونات مختلف جامعه را در بر می‌گیرد که باید این فعالیت‌ها بیشتر به مردم شناسانده شود؛ چرا که آن‌گونه که باید و شاید مردم از این اقدامات اطلاعات کافی ندارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: برخی از موقوفات مصرف خاصی برای آن‌ها تعیین نشده و به عبارتی عام هستند که در این راستا می‌توان صندوقی را تشکیل داد و عواید حاصل از محل این موقوفات را با نظر رهبر معظم انقلاب و همچنین مراجع عظام تقلید هزینه کرد که از جمله این محل‌ها می‌توان کمک به حوزه‌های علمیه باشد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه برای آن که بتوانند استقلال خود را حفظ کنند می‌بایست از نظر اقتصادی تأمین باشند که از محل موقوفات عام برای این امر می‌توان استفاده کرد و مشکلاتی که امروز حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی با آن مواجه هستند برطرف خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه امروز وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری از جمله فعالیت‌های قرآنی در این اماکن برنامه ریزی شده و در حال اجرا است که از تلاش همه دست اندرکاران در این زمینه باید قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.