شهرکرد- امام جمعه شهر کرد گفت: اوقاف و امور خیریه باید یک نظارت جدی‌تری نسبت به وضعیت امامزادگان داشته باشد و مدیریت و ساماندهی در امامزادگان نیز باید فعال‌تر و با دغدغه بیشتر به این گونه مسائل رسیدگی کنند تا فضای خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در امامزادگان حاکم شود.

خدمات‌رسانی به مردم در امامزادگان مرکز استان مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام‌ محمد علی نکونام در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اوقاف و امورخیریه استان به مناسبت دهه وقف با اشاره به عدم مدیریت و خدمات‌رسانی نامناسب در امامزادگان مرکز استان گفت: علی‌رغم این که بارها بر مسئله رفع مشکلات و کاستی‌های امامزادگان به ویژه امامزادگان مرکز استان تاکیدکرده‌ایم و اوقاف و امورخیریه نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است اما همچنان  آثار آن کمتر دیده می‌شود.

وی افزود: خدمات‌رسانی‌ها در شأن یک امامزاده مرکز استان نیست و گلایه‌های بسیاری در این خصوص به ما متتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌نکونام تاکیدکرد: اوقاف و امور خیریه باید یک نظارت جدی‌تری نسبت به وضعیت امامزادگان  داشته باشد و مدیریت و ساماندهی در امامزادگان نیز باید فعال‌تر و با دغدغه بیشتر به این گونه مسائل رسیدگی کنند تا فضای خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در امامزادگان حاکم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام تشویق و ترغیب مردم به وقف را یکی از مسائل مهم در موضوع وقف دانست و افزود: مردم باید اوقاف‌وامور خیریه و متولیان وقف را یک مأمن و پناهگاهی برای خود بدانند تا بتوانند موقوفات و ادای حق موقوفات خود را به آنان بسپارند.

وی افزود: امامزادگان هم از نظر معنوی و فرهنگی و هم از نظر اجتماعی، رفاهی و خدمت‌رسانی، اماکن قابل توجه هستند و مردم نیز نگاه همه جانبه به این مجموعه‌های ارزشمند دارند که می‌طلبد با یک مدیریت قوی و منسجم، تمام امکانات و نیازمندی‌های لازم در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در امامزادگان درنظر گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر امامزاده‌ای هم درآمد کافی برای تأمین نیازمندی‌ها و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم نداشته باشد و اوقاف و امورخیریه بتواند از طریق موقوفه‌های عام نیازمندی‌های ضروری این امامزادگان را برطرف کند و این مراکز را پررونق کند، قطعا خدمت‌رسانی قابل توجهی  به جامعه صورت گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر یک مدیریت فعال و دغدغه‌مند بر امامزادگان مرکز استان حاکم و مشکلات  برطرف و فضای خدمات‌رسانی خوب در آن فراهم شود قطعا از نظر فرهنگی برای استان مؤثر خواهد بود و تحسین مردم را نیز درپی خواهد داشت؛ لذا رسیدگی و توجه به امامزادگان مورد توجه متولیان اوقاف و امورخیریه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.