عضو فراکسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود دانشگاه‌های بسیار و فارغ‌التحصیلان آن سطح انتظارات را بسیار بالا برده و بیشتر مشکلات اشتغال از این امر نشأت می‌گیرد.

تعدد دانشگاه‌های کشور، سطح انتظارات جوانان جویای کار را بالا برده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سمیه محمودی عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز تخصصی سفال و سرامیک شهرضا با بیان اینکه با توجه به مشکلات اشتغال نیاز است که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای گسترش پیدا کند، اظهارداشت: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرضا و ظرفیت‌هایی که این شهرستان دارد نیاز است که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در زمینه ایجاد اشتغال گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی، صنایع دستی، گردشگری جزو ظرفیت‌های شهرستان است و باید از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال به نحو احسن استفاده کرد.

عضو فراکسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ارتقای آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در شهرستان، گفت: باید در زمینه فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در شهرضا فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور وجود دانشگاه‌های متعدد است، تصریح کرد: وجود دانشگاه‌های بسیار و فارغ‌التحصیلان آن سطح انتظارات را بسیار بالا برده و بیشتر مشکلات کشور از این امر نشأت می‌گیرد.

محمودی با بیان اینکه در دو شهرستان شهرضا و دهاقان 8 دانشگاه و مرکز آموزشی وجود دارد، گفت: افرادی که تحصیل کرده‌اند تئوری درس خواندند و عملی وارد رشته خود نشده‌اند، جوانان ما سرگردان هستند و نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی با اشتغال همخوانی ندارد، افزود: گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نیاز به فرهنگ‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌های شهرستان دارد.

عضو فراکسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2.5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم، گفت: باید زنان سرپرست خانوار را توانمند کنیم و دادن تسهیلات خوداشتغالی به آنها کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید جوانان را به سمت ایجاد اشتغال هدایت کنیم، افزود: آموزش‌ها و پرداخت تسهیلات باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند، بهزیستی، فنی‌وحرفه‌ای و زندان باید در بحث آموزش معتادان با هم هماهنگ باشند.

محمودی با بیان اینکه باید فروش کالاهای تولیدی را دنبال کرد، گفت: در 4 سال مدت نمایندگی ایجاد زمینه اشتغال را دنبال می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال است، افزود: باید زمینه را برای ورود سرمایه‌گذار در شهرستان آماده کنیم تا مشکلات اشتغال شهرستان برطرف شود.

عضو فراکسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی یک ریسک است، باید برای سرمایه‌گذاران در شهرستان فرش قرمز پهن کنیم و نباید جلوی ورود سرمایه‌گذارن به شهرستان گرفته شود.

وی اظهارداشت: گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی از ظرفیت‌های شهرستان شهرضا است و باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را در راستای ایجاد اشتغال انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.