مشهد- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این آستان می‌تواند عهده‌دار احیاء فرهنگ وقف باشد، گفت: گستره موقوفات آستان قدس رضوی شامل ۱۵ استان کشور می شود.

۱۵ استان کشور متبر ک به موقوفات امام رضا(ع) است/حوزه فرهنگ نیازمند ورود واقفان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در ویژه برنامه «در جستجوی خورشید» که با حضور فعالان و نویسندگان حوزه نشر کتاب های معارفی که در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر برگزار شد، اظهار کرد: حلقه مفقوده بازگشت به وقف ارائه کارنامه گم‌شده آن است و آستان قدس رضوی این ظرفیت را دارد تا در عرصه فرهنگ بتواند عهده‌دار احیاء فرهنگ وقف باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه آستان قدس رضوی در سایه برکات موقوفات کارنامه درخشانی را در حوزه کتاب و نشر آن ارائه کرده است که انتشار سالانه ۹۰۰ عنوان کتاب در پنج میلیون نسخه گواهی بر این ادعاست.

وی با اشاره به سابقه ۹۰ ساله آستان قدس رضوی در حوزه انتشارات، گفت: آستان قدس رضوی موفق به تولید بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب با شمارگان ۵۰ هزار نسخه شده است  که از این تعداد تنها ۲۷ کتاب مربوط به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، وجود ۹۰ هزار مترمربع فضای کتابخانه ای، ۱۶۰ هزار نسخه خطی و چاپ سنگی، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه کتاب چاپی از جمله دستاوردهای این آستان مقدس در این حوزه است.

وی تعداد اعضای کتابخانه های آستان قدس رضوی را ۶۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: سالانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی مراجعه می کنند.

وی افزود:  نشر کتاب، توزیع مناسب کتاب، کتاب خواندن و ساخت کتابخانه چهار اولویت جدی در حوزه کتاب و نشر آن است که برای تحقق این موضوع باید موقوفات و نذورات در این حوزه نیز گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مسیر فرهنگی و اقتصادی ما را مشخص کردند، تأکید کرد: مسیر حرکتی و پشتوانه آن کاملاً مشخص است و باید بیش از گذشته به فرهنگ وقف توجه کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در منشور ۷ گانه مقام معظم رهبری به آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای به محرومان و نیازمندان و همچنین گسترش فعالیت های فرهنگی در گستره کشور و جهان اسلام با ظرفیت های آستان قدس رضوی شده است لذا باید واقفان و خیرین در این حوزه ورود جدی تری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.