مشهد- سرپرست موسسه انتشارات آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی از نویسندگان در حوزه های مختلف حمایت می کند.

آستان قدس رضوی از نویسندگان حمایت می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیداحمد میرزاده شامگاه پنجشنبه در ویژه برنامه رونمایی از ۸ عنوان کتاب حوزه رضوی و ۸ محصول فرهنگی سوغات رضوی که با عنوان «در جستجوی خورشید» در مشهد برگزار شد، عنوان کرد: انتشارات آستان قدس رضوی دست نیاز خود را به سوی نویسندگان دراز می‌کند و امیدواریم با همت و همراهی اهل قلم در تمامی حوزه‌ها خلأ ها برطرف می‌شود.

وی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله موسسه به نشر در حوزه تولید کتاب، اظهار کرد: این موسسه طی سه دهه ۲ هزار عنوان کتاب را در تیراژ ۳۰ میلیون نسخه به چاپ رسانده است.

تولید سالانه یک میلیون نسخه کتاب

به گفته میرزاده به نشر به طور متوسط در هر سال یک میلیون نسخه تولید کرده است که این کتاب ها در چهار حوزه اصلی قرآن و معارف اسلامی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و فنون و ادبیات کودک و نوجوان می باشد.

وی به فعالیت این مرکز در حوزه تولید و نشر کتاب های حوزه کودک بیان کرد: تولید ۷۰۰ عنوان کتاب و اختصای ۱۳۰ جایزه در این حوزه از جمله دستاوردهای به نشر در این بخش است.

سرپرست مؤسسه به‌نشر با بیان اینکه این مرکز در عرصه قرآن یکی از فعالان برتر کشور است، تصریح کرد: این مؤسسه قرآن‌هایی را در ۶ قطع و خط مختلف به چاپ رسانده است و برنامه‌هایی برای گام‌های بزرگ‌تر در امر ترویج و توزیع قرآن کریم برداشته است.

وی تأکید کرد:  در چشم انداز ۲۰ ساله آستان قدس رضوی تأکید شده است که موسسه به نشر باید برترین توزیع کننده و ناشر دینی در جهان اسلام باشد.

میرزاده در ادامه سخنانش از رونمایی از آثار ویژه گروه سنی نوجوان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر امسال مجموعه‌های از کارهای قشر نوجوان در ایام دهه مبارک فجر رونمایی می‌شود و در این کتاب به موضوع بچه‌های آسیب دیده همچون بچه‌های یمن پرداخته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.